van der Horst

24H Le Mans: ProSpeed Competition toch met twee wagens aan de start – Crubilé vervangt Curtis

Prospeed Compétition Porsche 911 GT3-RSR
Prospeed Compétition Porsche 911 GT3-RSR
De kwalificaties voor de 24 Heures du Mans mondden uit op een echte nachtmerrie voor ProSpeed Competition, beide wagens werden het slachtoffer van een zware crash. De Amerikaan Bret Curtis vernielde de Porsche 911 GT3-RSR #79 en kreeg van de dokters verbod om aan de race deel te nemen. Collard beschadigde de art-car Porsche #75, maar de wagen kan nog hersteld worden voor de race. De troepen van Rudi Penders moesten dus op zoek naar zowel een nieuwe bolide als naar een vervangrijder voor Curtis. Beide werden gevonden bij Crubilé Sport, teameigenaar Sébastien Crubilé stelt zijn Porsche die normaal uitkomt in de European Le Mans Series ter beschikking van ProSpeed en zal zelf instappen op de wagen.
24 Heures du Mans: De kwalificaties in beeld gebracht
Sébastien Crubilé is natuurlijk geen onbekende voor Rudi Penders, de Fransman nam vorig jaar deel aan de 24 uren van Le Mans met een Porsche uit de stal van ProSpeed Competition. Dit jaar concentreert Crubilé zich op het runnen van zijn historic car team en zag af van een deelname aan de 24 uren. De crash van Curtis maakt dat de Fransman nu zijn plannen toch moet herzien. Eerder moest ProSpeed Competition ook al een vervanger zoeken voor Mathieu Vaxiviere, die zich blesseerde tijdens de Formule Renault 3.5 race op het circuit van Monaco, de keuze viel toen op Markus Palttala. ProSpeed Competition staat zaterdag dus uiteindelijk toch met twee wagens aan de start. De Porsche #75 zal bestuurd worden door Manu Collard, Markus Palttala en Francois Perrodo terwijl de #79 bemand wordt door Jeroen Bleekemolen, Cooper MacNeil en dus Sébastien Crubilé.

Foto's: Georges De Coster



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in 24 Heures du Mans op vrijdag 13 juni 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons