van der Horst

24H Le Mans: Na 18H: Toyota #8 stevig aan de leiding na turboproblemen voor Toyota #7

Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 Hybrid
Toyota Gazoo Racing - Toyota TS050 Hybrid
De Toyota TS050 Hybrid #8 geniet bij het ochtendgloren een overtuigende voorsprong in de 24 uren van Le Mans. De zusterwagen #7 kwam iets na halverwege in de problemen en verloor bijna een half uur (zeven ronden) met een lange pitstop voor het vervangen van een turbo. Met nog zes uur op de klok liggen beide Rebellions op podiumkoers, met de #1 op ruim drie ronden achterstand van de leider, al is het niet uitgesloten dat de tweede Toyota nog zal opschuiven.
2020 FIA WEC 24 Heures du Mans
2020 FIA WEC 24 Heures du Mans
In LMP2 is United Autosports een van zijn Oreca's aan de kop van het veld verloren. De #32 speelde zo'n vijf ronden kwijt met een olielek met nog acht uur op de klok. De zusterwagen #22 voert nog steeds het veld aan en wordt nog altijd op de hielen gezeten door de Jota Sport Oreca #38, die op een kleine minuut volgt. De G-Drive Aurus ligt terug in derde positie nadat deze rond middernacht tijd verloor met electronica problemen.

Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
In GTE-Pro blijft de Aston Martin Vantage #97 van onder meer Maxime Martin aan de leiding liggen, doorheen de nacht groeide de voorsprong tot zo'n halve minuut op de AF Corse Ferrari #51. De Aston Martin #95 volgt op ruim een ronde achterstand in derde positie. De tweede Ferrari #71 kwam in de problemen na middernacht maar ligt nog steeds vierde. De Porsche #92 van Laurens Vanthoor rijdt nog steeds rond, maar al op 14 ronden. GTE-AM wordt gecontroleerd door de TF Sport Aston Martin #90, voor de Dempsey Proton Porsche #77.

Foto's: RIP


 



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in 24 Heures du Mans op zondag 20 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons