van der Horst

24H Le Mans: Na 8H: Toyota #7 neemt ronde voorsprong na remproblemen voor #8

Toyota TS050 Hybrid #7
Toyota TS050 Hybrid #7
Toyota controleert na een derde van de race nog steeds de 24 uur van Le Mans. De TS050 Hybrid #7 heeft nu weliswaar een comfortabele voorsprong van ruim een ronde op de zusterwagen #8, nadat deze tijdens de recente safety car-interventie een langere stop maakte. De #8 werd de box in geduwd en van zijn voorkant gestript om de koeling van de remmen te herstellen en meteen ook de remmen rechts vooraan te vervangen. De #8 wordt op zijn beurt op slechts 30 seconden gevolgd door de Rebellion R13 #1. Momenteel sijpelen de eerste berichten binnen over regen rondom het circuit, al lijkt het voorlopig bij enkele druppels te blijven
Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
Aston Martin Racing - Aston Martin Vantage AMR
In LMP2 heerst er een hevige strijd tussen de G-Drive Aurus (Oreca) #26 en het United Autosports exemplaar #32. Eenzelfde scenario zien we in GTE-Pro, waar de Aston Martin Vantage AMR #97 van onder meer Maxime Martin het veld aanvoert voor de AF Corse Ferrari 488 #51. De zuster-Ferrari #71 volgt op bijna twee minuten nadat deze werd opgepikt door een andere safetycar een tijdje terug. De Porsche #92 van Laurens Vanthoor verloor meer dan een half uur met een probleem aan de stuurbekrachtiging en is zo goed als uitgeteld.

Foto's: RIP



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in 24 Heures du Mans op zaterdag 19 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons