van der Horst

24H Le Mans: NEWSFLASH: Safety Car-fase kort voor middernacht

Murphy Prototypes Oreca 03R
Murphy Prototypes Oreca 03R
Rond de klok van half twaalf kwamen de 3 safety cars voor het eerst in deze wedstrijd echt in actie (afgezien van de beginfase). De reden was dat een Ferrari en een Aston Martin uit de GTE Am-klasse op korte tijd op verschillende plaatsen kwamen vast te zitten langs de baan en er debris op de piste lag. Een uitzonderlijke maatregel gezien de mogelijkheden met de slow zones die de wedstrijdleiding dezer dagen ter beschikking heeft.
Het feit dat er verschillende safety cars rondrijden leidde tot een splitsing van de kopgroep; de op de tweede plaats liggende Porsche #2 van Neel Jani heeft opeens een achterstand van bijna vier minuten op de leidende Toyota #6. De zuster-Toyota kwam dan weer pitten vanaf P3.

Foto: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Arne Simons in 24 Heures du Mans op zaterdag 18 juni 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons