van der Horst

24H Barcelona: Voorbeschouwing Creventic

24H Barcelona 2014
24H Barcelona 2014
Met de Dunlop 24H DUBAI en de Dunlop 12H ITALY-MUGELLO achter de rug en de eerste Dunlop 12H ZANDVOORT op 30 en 31 mei aanstaande als volgende race is de 24H SERIES powered by Dunlop in volle gang. Na de race op Zandvoort en de zomerpauze wordt het seizoen voortgezet met de 24H BARCELONA van 5 t/m 7 september op het Circuit de Catalunya-Barcelona. Voor het vierde opeenvolgden jaar treedt het Nederlandse bureau CREVENTIC op als promotor van het evenement, samen met de circuitdirectie en de Koninklijke Catalaanse Automobielclub RACC.
“Het is prettig om te zien hoe dit evenement van jaar tot jaar groeit”, zegt Gerrie Willems van CREVENTIC. “De ontwikkeling is vergelijkbaar met die bij ons belangrijkste uithangbord, de Dunlop 24H DUBAI. We zijn verheugd dat de 24H BARCELONA deel uitmaakt van onze 24H SERIES powered by Dunlop en we kijken al uit naar de race van dit jaar!”

Teams kunnen zich vanaf heden voor de deelname aan de 24H BARCELONA inschrijven. Net zoals in voorgaande jaren is het inschrijfgeld bijzonder aantrekkelijk. Hierin is ook de brandstof voor het volledige evenement begrepen, die wordt gedistribueerd via de centrale tankplaats in de pitstraat. Een volledig overzicht van de diverse klassen en inschrijfgelden is te vinden op de website www.24series.com. “Gezien het succes van onze race in Italië en de grote belangstelling voor het evenement in Zandvoort verwachten we ook veel teams voor Barcelona, dus we adviseren teams die interesse hebben, snel te reageren en hun voorlopige inschrijving in te sturen”, zegt Gerrie Willems.

De race van vorig jaar had een sterk startveld met uitstekende competitie in de diverse klassen. In 2013 waren toerwagens goed voor 60 procent van het deelnemersveld. De toerwagenklassen met de Renault Clio en de SEAT Leon Supercopa, die in Martorell, slechts een paar kilometer van het Circuit de Catalunya-Barcelona, wordt gebouwd, waren de grootste in het veld en boden spannende autosport. “In de afgelopen jaren wonnen verschillende GT3-auto’s de race: de BMW Z4 GT3 in 2011, de McLaren MP4-12C GT3 in 2012 en de Mercedes-Benz SLS AMG GT3 vorig jaar, maar het is ook mogelijk om met een Porsche 997 Cup-auto of een SP2-auto op het podium in het algemeen klassement te eindigen. Een goed voorbeeld daarvan is het Nederlandse team MDM, dat vorig jaar met de BMW 320D uit de SP2-klasse een podiumplaats behaalde, een bijzonder sterke prestatie”, benadrukt Gerrie Willems. “Dit toont eens te meer aan dat onze races ook voor ‘gentlemen-coureurs’ zeer aantrekkelijk zijn. In Dubai kunnen ze deelnemen aan de A6-Am-klasse, die we in 2013 in het leven geroepen hebben, terwijl ze in Barcelona om het overall-podium kunnen meestrijden. De races in Barcelona hebben in de afgelopen jaren laten zien dat je ook met SP2- en SP3-auto’s heel competitief kunt zijn.”

Het Circuit de Catalunya-Barcelona werd in september 1991 geopend en stond sindsdien ieder jaar op de kalender voor de Spaanse ronde van het Wereldkampioenschap Formule 1. Ook is het MotoGP-programma er geregeld te gast. Het circuit staat bekend als technisch en biedt moderne faciliteiten met ruime pitboxen, VIP-lounges en tal van tribunes. Natuurlijk is het weer in en rond Barcelona begin september doorgaans aangenaam, terwijl de stad zelf geen nadere introductie behoeft. Het is niet voor niets een van de favoriete Europese bestemmingen voor een stedentrip of een korte vakantie. Meer informatie over de 24H BARCELONA en de andere evenementen van de 24H SERIES powered by Dunlop is te vinden via: www.24hseries.com.

Creventic press



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons