24H Barcelona: Voorbeschouwing organisatoren
In de 997-klasse zijn er vier inschrijvingen van Speedlover uit België, ZaWoTec Racing uit Oostenrijk, Team Werner Sport uit Duitsland en Ruffier Racing uit France. Het laatstgenoemde team eindigde vorig jaar tijdens de 24H BARCELONA als tweede in het algemeen klassement. Er zijn ook hooggespannen verwachtingen voor de teams in de SP2-klasse. Het Franse fabrieksteam GC Automobile zet twee van zijn GC Automobile GC 10 V8 silhouet-auto’s in en runt een derde auto onder de inschrijving van Russian Team by GCA. Het Las Moras Racing Team brengt een Renault Mégane Trophy silhouet-auto aan de start, terwijl het Australische MARC Cars Australia drie nieuwe MARC Focussen inzet. Het Duitse team Click Vers komt met zijn Porsche 997 ook in de SP2-klasse uit.
In de SP3-klasse start het Franse team LD Racing met een Porsche 996. Andere auto’s in deze klasse zijn twee Ginetta G50 GT4’s van het Italiaanse NOVA RACE, elk een Lotus Evora GT4 van het Nederlandse Cor Euser Racing en het Brite team Track Enduro, een BMW M3 GT4 van het Duitse team Sorg Rennsport, de Aston Martin Vantage GT4 van A.R.T. by Racing Car Service en de Audi R8 van het Nederlandse Red Camel Racing.
De klassen A5 en A4 zijn traditioneel het speelveld voor BMW-toerwagens met inschrijvingen van het Britse team Intersport Racing (BMW M3), RTR Projects uit de Tsjechië (BMW M3), Tischner Motorsport uit Duitsland (BMW E46 WTCC), Hofor-Kueperracing uit Duitsland (BMW M3), LD Racing uit Frankrijk (BMW M3), WEC Motorsport uit Groot-Brittannië (BMW M3) en Blendini Motorsport, eveneens uit Groot-Brittannië (BMW M Coupé). Tegenstand komt van het Franse Altran-team met een tweetal Peugeot 208 GTi’s.
In de klasse A3T is de SEAT Leon in Cup-versie de populairste auto met inschrijvingen van Monlau Competición en Pareras Racing Team uit Spanje, NKPP Racing uit Nederland, Memac Ogilvy Duel Racing uit Libanon, MHM Motorsport uit Duitsland, PREFA Racing Team Austria uit Oostenrijk en Zest Racecar Engineering uit Groot-Brittannië. De enige niet-SEAT in deze klasse is de Volkswagen Scirocco GT24 van het Spaanse Drivex-team. In de CUP1-klasse rijden twee BMW M235i Cup-auto’s van het Duitse team Bonk Motorsport en eenzelfde auto van Walkenhorst Motorsport.
In de klasse A3 rijden een Renault Clio Cup IV van het Spaanse team Monlau Competición en Peugeot RCZ’s van het Franse Nicolas Milan Compétition en het Deense HM Motorsport. De klasse A2 bestaat uit Renault Clio’s van de teams Sally Racing en AD Racing/Flexlease.nu (beide Denemarken), Black Motorsport (Spanje), het presenza.eu Racing Team Switzerland (Zwitserland), TBC POST en Speedlover (beide België) en APO Sport (Groot-Brittannië); Mini’s van het Besaplast Racing Team (Duitsland) en Lestrup Racing Team (Zweden). Honda Civics van RKC/TGM en Synchro Motorsport (beide Groot-Brittannië) en een Nissan Juke R van het Spaanse Beyond FS. De dieselklassen D1 en D2 omvatten een BMW 135 GTR van het Britse team Saxon Motorsport, Volkswagen Golfs van TTC Racing uit Zwitserland en KPM Racing uit Groot-Brittannië, een SEAT Leon TDI van het Nederlandse Red Camel Racing en BMW 120 D’s van SVDP Racing uit de Verenigde Arabische Emiraten en Cor Euser Racing uit Nederland.
Op basis van een nog lopend contract is Dunlop de officiële bandenleverancier van de 24H BARCELONA. SPAA05 levert de LED-positiedisplay’s op de auto’s. De activiteiten op het circuit starten op vrijdag 5 september met een optionele privétest van 11.00 tot 13.00 uur. Er is een vrije training van 16.30 tot 18.30 uur, terwijl de uitslag van de kwalificatie van 19.00 tot 19.45 uur bepalend is voor de posities in de startopstelling van de race. Daarna is er dan nog een avondtraining van 20.45 tot 22.15 uur. Op zaterdag 6 september is er van 10.30 tot 11.00 uur een pitwalk. De race start om 12.00 uur en eindigt een etmaal later, waarna de prijsuitreiking volgt. Meer informatie over de 24H BARCELONA en de andere evenementen van de 24H SERIES powered by Hankook is te vinden op: www.24hseries.com.
Creventic Press
Tweet