24H SERIES bereidt zich voor op 2020
Als altijd zorgt het Nederlandse bureau CREVENIC, organisator en promotor van de race, voor alle logistieke aspecten die samenhangen met de deelname aan het evenement in Dubai. Om ervoor te zorgen dat teams niet met extra kosten voor hun deelname geconfronteerd worden, is het systeem van inschrijfgelden gewijzigd. Het tarief omvat standaard zeetransport naar Dubai en terug, alle officiële sessies op de baan, alle brandstof voor het evenement alsmede het gebruik van een pitbox en een exclusieve pitbox-banner die teams mogen houden als souvenir van hun deelname aan de race. Er zijn ook upgrade-pakketten met extra privé-testesessies beschikbaar.
Vooruitblik op 2020: twee series, licht gewijzigde klassestructuur
Gebaseerd op de rijke ervaring in lange-afstandsraces organiseert CREVENTIC in 2020 twee series. de 24H SERIES EUROPE en de 24H SERIES CONTINENTS, beide powered by Hankook. Voor de Europese serie moeten teams en rijders deelnemen aan tenminste twee races om in aanmerking te komen voor punten. De beste vier resultaten van het seizoen worden daarbij meegeteld. De kalender van de 24H SERIES CONTINENTS omvat de 24-uursraces in Dubai, Barcelona en op het Circuit of the Americas in Austin, Texas. Rijders en teams moeten aan alledrie de evenementen deelnemen om punten te kunnen scoren.
Voor meer duidelijkheid heeft CREVENTIC ook enkele wijzigingen doorgevoerd in de structuur en de benaming van de klasses voor het komende seizoen. De klassen die tot dusver bekendstonden als A6-Pro en A6-Am worden voortaan aangeduid als GT3-Pro en GT3-Am. De klassen SPX en SP2 worden samengevoegd en aangeduid als GTX. In de TCE-divisie worden de klassen A3, A2 en CUP1 gecombineerd tot de TC-klasse. Bovendien is besloten om de huidige dynamische BOP (balance of performance) te vervangen door een vaste BOP per voertuigtype. Daarmee is er niet langer sprake van referentierondetijden. Nadere informatie is te vinden via www.24hseries.com.
24H Series
Tweet