24H Series: Creventic blikt al vooruit naar 2018
Vooral accommodaties volgens Formule 1-standaard
De definitieve planning van de kalender is nog gaande en daarbij wordt er alles aan gedaan om het samenvallen van data van evenementen met andere belangrijke series te vermijden. In ieder geval is het de bedoeling om telkens een pauze van tenminste een maand tussen twee evenementen te hebben, met een goede verhouding tussen 12- en 24-uursraces. Daarbij zullen de meeste evenementen gehouden worden op circuits waar ook Formule 1-Grands Prix plaatsvinden. De traditionele races op Mugello in maart en Silverstone in april blijven gehandhaafd, gevolgd door een wedstrijd op het Circuit Paul Ricard in Zuid-Frankrijk in juni of juli. Na de zomerpauze komen de teams dan in september weer in actie in Barcelona. In oktober wordt er gereden op het circuit van Spa-Francorchamps in de Belgische Ardennen. In november staat dan wederom het evenement op het Circuit Of The Americas in Austin, Texas op het programma. Alternatieve opties, die ook nog worden overwogen, zijn de circuits in Imola in Italië, de Red Bull Ring in Oostenrijk, Brno in Tsjechië en Portimao in Portugal. CREVENTIC streeft ernaar om bij alle evenementen live-streaming met commentaar van Radiolemans.com te kunnen aanbieden.
Samenwerking met internationale organisaties voor de klassen GT4 en TCR
Voor 2018 wordt er een aparte GT4-klasse geïntroduceerd met officiële goedkeuring van SRO, passend bij de toenemende populariteit van de GT4-categorie. Voor de TCR-klasse wordt de bestaande en zeer succesvolle samenwerking met TCR International voortgezet. Daarnaast zal er meer aandacht worden besteed aan de Porsche 991-klasse, waarbij de Porsche 991 Cup-auto van de tweede generatie vanaf 2018 ook is toegelaten. Voor productietoerwagens geldt een nieuwe klasse-indeling met de klasse TCP1 voor auto’s met motoren tot 2,5 liter en TCP2 voor auto’s met motoren tot 3,0 liter (identiek aan de VLN-klassen V4 en V5). Conform de internationale FIA-reglementen moeten alle auto’s vanaf het seizoen 2018 zijn voorzien van een FT3-FIA-veiligheidstank. De referentie-rondetijden die tot dusver voor sommige klassen gebruikt werden, worden afgeschaft om de competitie op de baan te verbeteren. Nadere informatie is te vinden op www.24hseries.com, www.24htceseries.com en www.24hprotoseries.com.
24H Series by Creventic p/b Hankook
Tweet