van der Horst

24H Spa: Reacties na de 65ste etmaalrace op Spa-Francorchamps

24H Spa: De finish in beeld gebracht
Hieronder kan u de reacties terugvinden van de winnende en verliezende hoofdrolspelers van de 65ste 24H van Spa-Francorchamps.
  • Circuit Zolder
Fred Bouvy – winnaar Gentlemen Trophy ( #20 SOFREV ASP / Ferrari 458 Italia )

“Het is een mooie race geworden zonder al te veel regen wat we toch altijd bij de 24H verwachten. We hadden een supergezellige bende en hebben veel plezier beleefd het volledige weekend. Het is dan wel niet de algemene zege maar voor mijn 19de deelname is dit toch een mooi resultaat. Hopelijk kan ik volgend jaar terugkomen voor een 20ste deelname!”
 
Matt Griffin – winnaar Pro-Am Cup ( #59 AF Corse / Ferrari 458 Italia )

“Eerst en vooral wil ik even zeggen dat dit een ongezien zware race was. Spa is sowieso een van de zwaarste 24H races in de wereld maar de extreem warme omstandigheden en het gevecht voor de leiding maken deze zege echter fenomenaal. Elke ronde was een kwalificatieronde en we moesten tot het uiterste gaan. De auto was snel van het begin tot het einde. Ik ben uitermate gelukkig!”
 
Toni Vilander –  winnaar Pro-Am Cup ( #59 AF Corse / Ferrari 458 Italia )

“We winnen hier als een team, en wat voor een! Er zit zelfs geen schrammetje op de auto, onvoorstelbaar wat een knap werk het team en mijn ploegmaten geleverd hebben. De auto was fantastisch van start tot finish. Het doet deugd om opnieuw te winnen met AF Corse.”
 
Maximilian Götz – winnaar Pro Cup ( #84 http Motorsport / Mercedes SLS AMG )

“Dit is onbeschrijfbaar! We hadden een strategie in gedachten voordat we van start gingen maar die viel compleet in duigen nadat er reeds vroeg een paar safety-car situaties waren. We moesten snel reageren en kwamen tweemaal snel binnen. Het bleek uiteindelijk de juiste keuze te zijn. Bij de start kreeg ik ook een serieuze tik van Nick Tandy, ik dacht meteen dat de race over was maar er scheelde uiteindelijk niets aan onze auto. Dit is een prachtige zege!”
 
Bernd Schneider – winnaar Pro Cup ( #84 HTP Motorsport / Mercedes SLS AMG )

“Je moet weten, ik won voor de eerste keer in 1989 toen de ene ploegmaat nog niet geboren was en de andere slechts 3 jaar oud was. Het is inderdaad een schitterend seizoen met mijn overwinning in Dubai en op de Nürburgring… Het was vooral zwaar werk voor de mekaniekers,  een sprint van begin tot einde. We konden naar het einde toe echter gas afnemen gezien de ‘drive – through’ penalty van onze collega’s op de Porsche.”
 
Marc Lieb – tweede in de Pro Cup ( #150 Manthey Racing / Porsche 997 GT3 R )

“We moeten toegeven dat de anderen sneller waren dan ons. We probeerden het verschil te maken tijdens de pitstops waar we uitstekend werk leverden met de kortste tijden. We kwamen echter wat snelheid tekort en op het einde hadden we wat pech en begon de auto  af te zien door de hitte.”

Patrick Pilet – tweede in de Pro Cup ( #150 Manthey Racing / Porsche 997 GT3 R )

“De drive-through penalty was mijn fout. Ik zag de groene vlag en ging te snel op het gas en haalde al te vroeg een collega in. We konden ook de banden niet dubbel stinten in tegenstelling tot de Mercedes, die dat wel kon in de nacht. Al bij al moeten we vrede nemen met een mooie tweede plaats.”
 
André Lotterer – derde in de Pro Cup ( #2 Belgian Audi Club Team WRT / Audi R8 LMS Ultra )

“Ik wil niet zagen over de balance of performance maar we hadden gewoon een flagrant gebrek aan snelheid vandaag. We eindigen op een achttal ronden zonder echte noemenswaardige problemen, dan kan je niet echt competitief zijn. Deze 24H van Spa was echter zwaarder dan de 24H van Le Mans, zeker in deze weersomstandigheden. Ook viel onze ventilatie uit en was er probleem met de drankbevoorrading in de wagen. We mogen dus spreken van een zwaar verdiende derde plaats!”



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Olivier Gouters in Blancpain GT Endurance op zondag 28 juli 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Total 24 Hours of Spa.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons