van der Horst

24H Spa: KCMG Porsche snelste op eerste officiële testdag

KCMG - Porsche 911 GT3 R
KCMG - Porsche 911 GT3 R
De KCMG Porsche 911 GT3 R #18 van Imperatori/Liberati/Burdon was op de eerste officiële testdag voor de 24 Hours of Spa de snelste wagen op de piste met een ronde van Edoardo Liberati in 2:22.155. De tweede tijd kwam op naam van de Iron Lynx Ferrari 488 GT3 #71 van Rigon/Fuoco/Ilott in 2:22.717.
Iron Lynx - Ferrari 488 GT3
Iron Lynx - Ferrari 488 GT3
De eerste testdag startte op een piste die ten gevolge van verscheidene regenbuien de ganse morgen vochtig bleef. In die condities was de Iron Lynx Ferrari 488 GT3 #51 van Côme Ledogar, Nicklas Nielsen et Alessandro Pier Guidi met een ronde in 2:30.777. De Team WRT Audi #37 en de Saintéloc Racing Audi #25 volgden. In de namiddag bij droger weer gingen de chrono’s naar beneden en voerde de KCMG Porsche 911 GT3 R #18 de tabellen aan met een tijd van 2:22.155. Na de Iron Lynx Ferrari #71 ging de derde tijd naar de Saintéloc Racing Audi R8 LMS Evo #25 gevolgd door de GPX Martini Racing Porsche 911 GT3 R #22, de Dinamic Motorsport Porsche 911 GT3 R #54, de KCMG Porsche 911 GT3 R #47en de Team WRT Audi R8 LMS GT3 Evo #37.

Car Collection Motorsport - Audi R8 LMS GT3
Car Collection Motorsport - Audi R8 LMS GT3
Zoals ook de vorige jaren reeds het geval was diende de twee sessies regelmatig onderbroken worden met de rode vlag nadat weer een concurrent in de fout ging op de piste. In de morgen ging de Car Collection Motorsport Audi R8 LMS GT3 van de baan in Blanchimont, de wagen kan niet ter plaatse herstelt worden en het team gaf forfait voor de rest van de testdagen. Ook de Emil Frey Racing Lamborghini #163, de Attempto Racing Audi #99 en de EBM Giga Racing Porsche #61 gingen in de voormiddag in de fout. Ook in de namiddag moest de rode vlag driemaal boven gehaald worden na sorties van respectievelijk de Allied-Racing Porsche, de Team Parker Porsche en de Saintéloc Racing Audi #27.

Foto's: Fanatec GT World Challenge Europe powered by AWS
 



  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons