24H Spa: Meer tv-aandacht dan ooit voor de CrowdStrike 24 Hours of Spa
Een totaal van 34 camera’s, waarvan een vijftiental aan boord van de GT3’s, wordt verdeeld over de zeven kilometer van het Circuit de Spa-Francorchamps. Daaraan moeten de dronebeelden toegevoegd worden, waaronder een FPV-drone (First Person View) die de bolides aan meer dan 230 km/u kan volgen. Bovenop de CrowdStrike 24 Hours of Spa, wordt ook het voorprogramma – de Fanatec GT2 European Series, de GT4 European Series by Rafa Racing Club, de McLaren Trophy Europe en de historische races van de Endurance Racing Legend (GT) en Heritage Touring Cup (toerismewagens) – in beeld gebracht. In totaal krijgen de fans meer dan 43 uur live-actie voorgeschoteld, aangevuld met speciale programma’s die het totaal op bijna 50 uur aan rechtstreekse beelden brengt!
Mondiale verslaggeving en speciale uitzendingen
Niet minder dan 60 zenders zullen de CrowdStrike 24 Hours of Spa uitzenden, wat een bereik garandeert in meer dan 153 landen. Wie de eeuweditie niet op zijn televisietoestel kan volgen, kan terecht op het YouTube-kanaal GT World (meer dan 615 000 volgers) voor de kwalificatiesessie, de Superpole en de volledige wedstrijd. Nieuw voor 2024 is het commentaar voorzien in zes talen: Frans, Engels, Nederlands, Duits, Italiaans en Portugees. Aan keuze geen gebrek en het is allemaal volledig gratis!
Op datzelfde YouTube-kanaal van GT World vindt u trouwens de uitzendingen van het Pit Café. Na de twee afleveringen tijdens de Proloog in mei (duik gerust in het archief om ze op te zoeken!) worden op dinsdag 25 en vrijdag 28 juni twee uitzendingen aangeboden in het Frans en het Engels, met gasten, informatie over de race en verschillende clips uit de wandelgangen. Daarenboven krijgt u voor het eerst de kans om live getuige te zijn van de parade in Spa, op woensdag 26 juni van 17 tot 19.30 uur. Noteer gerust dat die uitzending ook te zien zal zijn op lokale zender VEDIA!
Tot slot is het eveneens mogelijk om de race te volgen op het Twitch-kanaal van SRO Motorsports Group!
Met partner RTBF
RTBF, partner van de CrowdStrike 24 Hours of Spa, verzekert nu al verschillende weken de promotie van het evenement op tv, radio en online. Tijdens het raceweekend, biedt de Franstalige publieke omroep een uitgebreide verslaggeving, met de wedstrijd integraal op RTBF Auvio en verschillende live-uitzendingen.
Ondanks een onwaarschijnlijk druk sportweekend eind juni, komen de kijkers van Tipik maar liefst zevenmaal terecht in Spa-Francorchamps, te beginnen met de Super Pole op vrijdagnamiddag. In totaal omvatten de tussenkomsten van Thibaut Rinchon meer dan 4,5 uur beelden op de nationale, Franstalige televisie.
Ter plaatse meekijken
Voor de tienduizenden toeschouwers die op het circuit verwacht worden, zijn niet minder dan 13 reuzeschermen voorzien, zowel op de piste als in de paddock. Het commentaar in het Frans (soms onderbroken door updates in het Nederlands en het Engels) wordt door de luidsprekers van het circuit gestuurd, maar ook op de radiofrequentie 106.5 FM. Ter plaatse zullen de toeschouwers dus niets missen van de wedstrijd, bovenop de sfeer, het geluid, de geur, de animaties, het vuurwerk en vooral de emoties die alleen ervaren kunnen worden in het hart van het evenement.
De Franstalige commentaarcabine, die zich in Paddock Rood bevindt, geeft de fans een exclusieve blik op de coulissen. Noteer dat die cabine wordt omgetoverd tot tv-studio op dinsdag en vrijdag voor de uitzendingen van het Pit Café in het Frans en het Engels (om 18.30 en 20 uur op dinsdag, om 19 en 19.30 uur op vrijdag). Nog een goede reden om de verplaatsing te maken naar Spa-Francorchamps van 26 tot en met 30 juni. En als dat niet mogelijk is, zit u ongetwijfeld gekluisterd aan het scherm!
Persbericht Crowdstrike 24 Hours of Spa
Tweet