van der Horst

24H Spa: Vijf auto's strijden voor de zege - voordeel BMW

Walkenhorst Motorsport - BMW M6 GT3
Walkenhorst Motorsport - BMW M6 GT3
De slotfase van de Total 24 Hours of Spa is nu definitief ingezet. Met nog 2,5 uur op de klok komen er realistisch gezien nog vijf wagens in aanmerking voor de overwinning. Momenteel heeft BMW de wedstrijd in handen met een 1-2, met het Walkenhorst exemplaar #34 voor de #99 van ROWE Racing (+3,5s). De Walkenhorst BMW van Philipp Eng lijkt intrinsiek de snelste wagen te zijn en kan na een neutralisatie steeds terug een gat slaan. Het team verspilde wel reeds haar laatste joker pitstop, waardoor het nu minder flexibel kan reageren op een toekomstige neutralisatie.
Saintéloc Racing - Audi R8 LMS
Saintéloc Racing - Audi R8 LMS
Achter de BMW's vinden we de Saintéloc Audi #25 van Markus Winkelhock, tevens de wagen van de enige Belg die nog in aanmerking komt voor de overwinning, Frédéric Vervisch. De Audi lijkt momenteel echter niet hetzelfde tempo te kunnen aanhouden als de BMW's en kijkt momenteel tegen een achterstand aan van 12 seconden. Vierde is de Land Motorsport Audi #29, zeven seconden achter de Franse zusterwagen. De Black Falcon Mercedes-AMG #4 lijkt zichzelf te hebben uitgeschakeld door niet te komen pitten tijdens een van de recente neutralisaties en oogt daarnaast niet over de nodige snelheid te beschikken (+35s). Ook de AKKA ASP Mercedes #88 van Raffaele Marciello ligt nog in dezelfde ronde als de leider, al is deze de facto uitgeschakeld met 15sec straftijd (track limits) bij de volgende pitstop.

Eerder deze voormiddag verloren we na de Bentley Continental GT3 #8 ook nog de #7 vooraan. De wagen lag in tweede stelling toen deze de pit kwam opzoeken met een lekke radiator en een euvel rechtsachter, de #7 ligt nu in achtentwintigste stelling.

Foto's: Arne Simons



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in Blancpain GT Endurance op zondag 29 juli 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Total 24 Hours of Spa.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons