24H Zolder: Gemengde gevoelens bij GHK Racing ondanks winst in Klasse Proto
Via een strakke 1’36”443 loodste oud-winnaar van deze etmaalrace, Guy Verheyen de Radical SR5 naar een knappe vijfde chrono algemeen en een tweede bij de Proto’s en mocht plaats nemen op de derde startrij. Bij de Proto’s deed zoals verwacht alleen de Wolf beter. Hans Verhelst nam de start en gaf na een knappe stint de wagen door aan Guy Verheyen die op zijn beurt naar de tweede positie algemeen fietste en eerste bij de Proto’s. Deze positie konden ze handhaven tot en met het achtste wedstrijduur. Toen belandde de Radical SR5 achterwaarts de muur in en moest de crew rond DOMEC een uur sleutelen om de bolide terug deftig op zijn poten te zetten. GHK verhuisde naar de achtste plaats en tweede bij de Proto’s. Nadien reed het viertal via een strak tempo nog 10 uren rond in 7de positie, maar wel aan de leiding bij de Proto’s. Tijdens de allerlaatste stint van Guy Verheyen maakte hij nog vijf ronden goed op de Porsche van Speedlover, maar strandde op een minuut en werd finaal zesde en uiteraard met winst in de Klasse.
“We hebben gereden voor wat we waard zijn”, gaat Hans Verhelst verder.
“We hadden een schitterende strategie en de Radical kon ondanks een opgelegde chrono rond 1min39sec. toch 1u45min buiten blijven. Dat was ons sterk punt en daardoor zijn we naar de tweede plaats algemeen kunnen opschuiven. Als we het extra verlies van een uur aftrekken komen we uit rond de derde of vierde plaats. Maar desondanks zijn we tevreden en het team van DOMEC heeft schitterend werk geleverd. We gaan nu alles analyseren en we zijn ervan overtuigd dat een Proto wel degelijk een belangrijke rol kan spelen vooraan. En de Radicals hebben het schitterend gedaan. Los van het tijdsverlies na de crasches hebben de exemplaren van onszelf en GH Motorsport geen krimp gegeven. Hiermee is de betrouwbaarheid van Radical nog maar eens bewezen”.
Foto's: Martijn Wouters - Geert Franquet
Tweet