24H Zolder: B&T Racing ambieert de top vijf
Naast Bart Ooms tekent dit jaar ook Yannick Dupont wederom present en trok het team de ervaren Patrick Engelen en Manfred Verbeke aan. "Na een testsessie deze week werd het vrij snel duidelijk dat Patrick en Manfred ons team zouden vervoegen. Met laatsgenoemde kwamen we eigenlijk via Patrick in contact en het klikte vrij snel", legt Yannick Dupont uit. "Op vlak van set-up hebben we zeer veel gewerkt en de wagen voelt dan ook goed aan. We zijn nog aan het nadenken over welke banden we zullen gebruiken, maar we hebben zeer goede set-up's op verschillende bandensoorten nadat we eerder dit seizoen al in de Belcar Trophy en de Supercar Challenge aan de start stonden", vult Bart Ooms zijn teamgenoot aan.
De keuze voor een Radical is opvallend, temeer er relatief weinig van dergelijke bolides in de Belcar Trophy aan de start verschijnen. "Niemand dacht enkele jaren geleden dat dit soort wagens het ging uithouden, maar het verleden bewijst dat die vrees onterecht was", stelt Manfred Verbeke. "De wagen is gewoon enorm betrouwbaar", valt Patrick Engelen zijn teamgenoot bij. "De motor bijvoorbeeld, deze is slechts een 1500cc, maar deze is gewoon oer- en oerdegelijk. Ook op vlak van zaken als remmen zitten we goed, we moeten slechts na acht uur wisselen normaal gezien, een voordeel ten opzichte van de concurrentie. "
"Die concurrentie is voor ons vooral Wolf, natuurlijk, en Norma, maar we verliezen ook zeker Belgium Racing niet uit het oog. De Porsche is snel, het team is betrouwbaar, maar hun enige grootste nadeel is dat men iets sneller langs de pomp zal moeten passeren dan wij. Onze wagen is vooral leuk om mee te rijden, iets helemaal anders dan neem nu een Porsche. Het fantastische eraan is dat je een concurrent voor je uit mag zien rijden, eender welke GT of toerisme, je weet gewoon zeker dat als deze uitloopt op de rechte lijn, je er in een bochtencombinatie die er op volgt gewoon weer naartoe rijdt", sluit Engelen af.
Foto's: Martijn Wouters
Tweet