24H Zolder: Nabeschouwing QSR Racing
Ook de BMW Clubsport #57 werd het slachtoffer van een aanrijding, maar na een helse inhaalrace wist QSR op de tweede plaats te eindigen in de klasse. “Knap werk van de rijders die alle lof verdienen. Om eerlijk te zijn: ook zonder die aanrijding hadden wij geen vuist kunnen maken tegen de winnende auto. Niettegenstaande die wagen eveneens onder het reglement van de BMW Clubsport Trophy rijdt ziet iedereen binnen de klasse dat de winnende wagen duidelijk meer vermogen heeft dan de andere auto´s die onder hetzelfde reglement rijden. Begrijpen wie het kan... Dat is ook de reden waarom ik ernstig overweeg om de Trophy in 2017 te verlaten indien er niets wijzigt aan die situatie, want nu vechten we tegen windmolens. Daar hebben wij en diverse andere teams dus de buik van vol”, aldus Schoonjans. “In dezelfde klasse Belcar 5 en eveneens in de BMW Clubsport Trophy werd onze wagen met startnummer 257 als zesde afgevlagd. De wagen reed langere tijd op de tweede plaats, maar een afgebroken bout van de ophanging gooide roet in het eten. Als ik alles op een rijtje zet dan kan ik enkel concluderen dat ondanks de vele tegenslagen de drie wagens de finish haalden dankzij de inspanningen van iedereen binnen het team. De tweede plaats in de klasse Belcar 5 is dan ook een beloning voor iedereen.”
Iemand die deel uitmaakte van het rijderskwartet dat naar die podiumplaats reed is Bart Van Haeren. “We moesten al vroeg de pitbox opzoeken voor een herstelling na een aanrijding. Verder verliep onze race vrij vlot en iedereen werkte goede rijbeurten af zonder de wagen al te veel te belasten”, verklaart Van Haeren. “Op zondagochtend dienden we nog een stuurstang te vervangen en winnen was uitgesloten, maar dankzij een goede strategie kwam de tweede plaats wel binnen bereik. En dat was dan ook het doel tijdens de laatste stint, die ik zelf mocht afwerken. We slaagden in ons opzet en ik beschouw die tweede plaats als een geschenk aan het team voor hun volharding en doorzettingsvermogen!”
QSR Press
Tweet