24H Zolder: Nabeschouwing van Christoff Corten
ChrsitoffCorten: “Kijk, tijdens de vrije trainingen en kwalificaties hebben we continu in functie van de race gewerkt, we reden de derde kwalificatietijd met een auto die zuiver op uithouding was afgesteld. Niemand in het team zocht de pure snelheid, we wisten allemaal heel goed wat de strategie zou zijn.”
De rode prototype startte voortreffelijk en na minder dan anderhalf uur pakte de wagen de leiding. Meer dan 300 ronden lang liep de Franse open sportwagen als een… Zwitsers horloge en halverwege de race bedroeg de bonus al meer dan 10 ronden. Echter iedereen kent het spreekwoord van het vel en de beer.
ChrsitoffCorten: “In de vroege uren kregen we plots met een motorprobleem af te rekenen. De koppakdichting van de bolide had het begeven. Dat resulteert op termijn in een definitieve motorschade en om dat te vermijden hebben we enkel nog de ronden gereden die noodzakelijk waren om opgenomen te worden in het klassement. Dat was uiteraard een beslissing van het team in functie van het kampioenschap om de wagen in de box te houden en enkel nog te finishen, wat dan ook lukte. Uiteraard ben ik ontgoocheld, maar die ontgoocheling is er een na een perfecte wedstrijd, met een fantastisch team en geweldige teamgenoten. Ik kan op geen enkele manier ook maar spijt hebben van iets, behalve dan van het uiteindelijke resultaat. Ik ben blij dat ik heb bijgedragen tot de eerste plaats na zes en twaalf uur wedstrijd, want dan waren er ook punten voor het kampioenschap te verdienen.”
Persbericht Christoff Corten
Tweet