24H Zolder: Nabeschouwing Red Ant Racing
Bert Redant: “De zege die we hebben behaald is er in de eerste plaats één van het hele team, waarin iedereen zich zonder fout aan de afspraken heeft gehouden en dat geldt voor onze wagen, maar ook voor de andere wagens. De voorbereiding was feilloos, de wedstrijd liep zoals gepland en bovendien bleek de keuze voor de nieuwe Porsche 992 GT3 Cup de juiste. Wij zijn erg trots om Porsche een eerste zege in een 24-uursrace met deze gloednieuwe wagen te bezorgen. De Porsche 992 is ronduit een schitterende wagen. Uiteraard ben ik blij dat we gewonnen hebben, als teammanager, maar ook als vader. Want zoiets met je zonen bereiken is inderdaad bijzonder. Ook het feit dat onze crew, voor de pitstops bestaat uit mensen die dagdagelijks in ons netwerk aan de slag zijn, is voor mij belangrijk. Ik wil ook Glenn (van Parijs) bedanken voor de inzet en de foutloze wedstrijd.”
De witte Porsche 992 GT3 Cup van de racende ondernemers Peter Guelinckx, Ad Geerts, Stijn Lowette en Luc Vanderfeesten, al racend gecoacht door Xavier Maassen, reed ook een foutloze race, waarin iedereen zich perfect van zijn taak kweet. “Maar een vastgelopen wielmoer linksachter heeft ons een hoop tijd gekost en een plek op het podium ging zo aan ons voorbij”, vertelt de coach Maassen. “Het is een fenomeen dat je overal kan tegenkomen, getuige de pitstop van Valtteri Bottas in de F1-race van Monaco. Jammer genoeg is het ons overkomen, want wij waren op weg naar de derde plek. Onze auto liep als een Zwitsers horloge en echt, er is geen schram op, afgezien van die duivelse wielbout…”
Last but not least was er het verhaal van de Porsche Cayman van Philippe Wils, Kobe en Jimmy De Breucker en Davy Vandekerckhove en zij reden over halverwege wedstrijd met een ruime voorsprong aan de leiding van de klasse GTB. Hun Cayman draaide eveneens perfect en ook hier was het werk van rijders en team zonder fout.
Jimmy De Breucker: “De Cayman was inderdaad schitterend en naast de zege in de klasse, was ook een top 10 algemeen mogelijk geweest. Echter een probleem met de hoofdremcilinder en een kleine schuiver als gevolg daarvan, maken dat we als tweede in de klasse zijn gefinisht, daar waar de zege echt wel verdiend was geweest.”
De finale van het Belcar Endurance Championship, vindt plaats op 9 en 10 oktober op Circuit Zolder, tijdens het weekend van de Europese NASCAR.
Persbericht Red Ant Racing
Tweet