24H Zolder: 50 dagen voor de wedstrijd oogt startgrid al mooi
Sportief kunnen we ons dus aan een strijd tussen drie grote merken verwachten. “Over die strijd zijn er hier en daar opmerkingen geweest en daar hebben we uiteraard oren naar, want de input van de deelnemers is voor ons erg belangrijk. In de optiek om het kampioenschap enerzijds zo open mogelijk te houden, maar tegelijkertijd ook voor diversiteit te zorgen, werken we met wagens met een verschillend DNA. Het is geen evidentie om deze auto’s perfect aan elkaar te matchen, te meer dat we nog maar twee wedstrijden ver zijn. We doen er alles aan om de spanning zoveel mogelijk te intensifiëren en ik ben niet te beroerd om toe te geven dat zoiets tijd en inspanningen vergt. Grote internationale organisaties werken na diverse seizoenen ook nog dagelijks aan hun ‘Balance of Performance’ en dat zijn organisaties die over andere budgetten en mogelijkheden beschikken. Ik ben er echter zeker van dat we in samenwerking met alle betrokken partijen tot een goede oplossing zullen komen, waar zowel de rijders, de teams als de fans gelukkig mee zullen zijn. We werken daarvoor samen met de RACB, dat spreekt voor zich. Ik wil echter nog een kanttekening maken, met name dat niemand beter wordt van roddels, leugens en halve waarheden. Het is niet zo dat wij de rijtijd van de wagens tussen de tankbeurten tijdens de 24 Hours of Zolder zullen beperken. Ik sta open voor alle constructieve kritiek, maar niemand in onze sport is gebaat met dergelijke ‘operaties’ die tot doel hebben een serie al dan niet bewust te beschadigen. Onze deuren van Circuit Zolder staan altijd open en ik wil op ieder ogenblik met iedereen in dialoog gaan, maar dan wel op een serene manier.”
Op 16 en 17 juli is het Belcar Endurance Championship te gast in Spa-Francorchamps voor de derde meeting van het seizoen, de laatste kans ook om de 24 Hours of Zolder voor te bereiden.
Belcar Series
Tweet