van der Horst

24H Zolder: Braxx Racing aangenaam verrast door prestatie nieuwe Chevrolet Camaro

Braxx Motors - Camaro Transam Euro
Braxx Motors - Camaro Transam Euro
Braxx Racing staat dit weekend aan de start met de nagelnieuwe Chevrolet Camaro Transam. Voor de start van de eerste sessie gaf het team aan te mikken op rondetijden rond de 1:40, maar tijdens de Superpole sessie liet Marc Goossens even zien wat de bolide, die nog maar aan het begin van zijn ontwikkelingsproces staat, reeds in zijn mars heeft. In die sessie, waar de rijder slechts één snelle ronde ter beschikking heeft, liet Goossens een 1:37 optekenen. Autosport.be zocht Braxx Racing-teameigenaar Jerry De Weerdt op voor een gesprek.
  • St. Paul
Braxx Motors - Camaro Transam Euro
Braxx Motors - Camaro Transam Euro
"We zijn meer dan tevreden met wat de wagen nu reeds toont. We hebben niet het minste probleem gehad tot dusver en dat is zeker bemoedigend. Goed, de race moet nog gereden worden natuurlijk en het blijft een leerproces, maar dit is toch wel leuk voor zowel de rijders, de mechaniekers als mijzelf. Wat het des te opmerkelijker maakt, is dat ook wij redelijk weinig ervaring met de wagen hebben tot dusver. Dit is niet onze eigen bolide, maar het tweede chassis, uit Spanje, en dat hebben we nog maar een tweetal weken in onze atelier. We hebben in die tijd onze eigen verbeteringen aangebracht, zoals bijvoorbeeld centrale wielmoeren, maar verdere ontwikkelingen zijn er nog niet gebeurd."

Braxx Motors - Camaro Transam Euro
Braxx Motors - Camaro Transam Euro
"Het is dan ook logisch dat we elke sessie nog bijleren, zo merkten we bijvoorbeeld dat de remtemperatuur wat aan de hoge kant opliep, dus gebruiken we de tijd vandaag (vrijdag n.v.d.r.) om de koeling van de wagen aan te passen. Deze ontwikkelingen komen dan vanzelfsprekend ook beschikbaar voor de klantenwagens die we bouwen, of die klanten zelf willen bouwen, want een bolide kan op meerdere manieren geleverd worden. Zo kunnen wij bij Braxx Racing de ganse auto monteren, maar het is ook mogelijk om de bolide als een kit te bestellen. Hij wordt dan bezorgd op drie paletten en zo kan de klant hem zelf in elkaar zetten, aan een iets voordeliger tarief natuurlijk. De bolide zelf kunnen we leveren in drie uitvoeringen, naargelang de wensen van de koper."

Foto's: Niels Vaeck



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons