van der Horst

24H Zolder: Na 18H: Arnage Competition en Simtag e-Team #2 blijven dicht bij elkaar

Arnage Competition - Lamborghini Huracan Evo GT3
Arnage Competition - Lamborghini Huracan Evo GT3
Bij het virtuele ochtendgloren liggen de twee grootste tenoren dicht bij elkaar. Na zeven uur nam Arnage Competition de leiding over en mocht zo ook na twaalf uur de nodige punten oprapen, waardoor het verschil in het kampioenschap maar drie punten is. Ver uit de buurt bleef Simtag e-Team #2 nooit, maar een verschil in pitstopstrategie zorgt ervoor dat ze geregeld ver uit elkaar liggen om dan daarna ineens een gevecht om de leiding uit te vechten. Niet alleen voor de overwinning, maar tevens voor de titel. Op dit moment ligt GTE Racing op een derde plaats, maar op twee ronden van de leiders.
  • LTF
In Belcar 2 ligt de titel al vast. JWS Motorsport reed ook na twaalf uur aan de leiding, waardoor Vince Peeters en Boudewijn Kuster de titel wederom verlengen. Wel opvallend was dat het duo net na de puntenverdeling de wagen parkeerde vanwege andere verplichtingen, waardoor Flemish Simsports Yellow nu een solide voorsprong heeft op EAGLE Race Simulators e-sports PCup van net geen vier ronden, terwijl ART Simracing I daar net achter volgt.

In Belcar 3 is er nog niets beslist, al liggen de kaarten goed voor Flemish Simsports Black. Het kwartet heeft nu vier ronden voorsprong op de BMW van BMW Belux. Derde in de stand, THETA Network eSports, maakt het zijn merkgenoot nog altijd moeilijk om de tweede plaats vast te houden. In Belcar 4 is  de titelstrijd al voorbij. SimDistrict TCR Green by BMS eSport kon immers ook na twaalf uur de nodige punten sprokkelen Voor de overwinning daarentegen nam Flemish Simsports Red het commando over, al blijft de groene Audi TCR niet ver uit de buurt. Daarachter ligt Ignium Motorsport op een derde plaats, na een inhaalrace omdat Paul King de internetconnectie verloor.

Foto: Kurt Vanhoenacker



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Belcar Endurance op zondag 21 november 2021.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons