van der Horst

24H Zolder: Opdracht volbracht voor Transam Euro en het Braxx Racing team

Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Zich aan de start van de 24 Uren van Zolder aanmelden, dat is een serieuze uitdaging. Zeker dan voor een bolide die de genen heeft van een ‘Muscle Car’ en dus eerder terug te vinden is in sprintraces! Diezelfde wagen, een indrukwekkende Chevrolet Camaro TA2, de finishlijn zien overschrijden op zondag om 16u30 schept echt voldoening. Maar alles liep natuurlijk niet van een leien dakje. Eigenlijk was het net om te kunnen vaststellen wat het potentieel en de weerbaarheid van deze Transam Euro was in dergelijke omstandigheden, dat deze onwaarschijnlijke uitdaging werd aangegaan…
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
“Door in Zolder mee te doen en deze bolide in te zetten in deze zeer veeleisende wedstrijd voor onze bolide, was het onze eerste doelstelling om vast te stellen welke elementen van de wagen konden verbeterd worden voor uithoudingswedstrijden in een nabije toekomst…en om dat belangrijke ontwikkelingswerk alvast in gang te zetten”, legt Lucie Storez-Gueudry uit, de verantwoordelijke voor Transam Euro. “De motorproblemen die ons noodzaakten om het motorblok te wisselen in het begin van de wedstrijd, hebben we inmiddels achterhaald, terwijl het team van Braxx Racing onvermoeibaar oplossingen vond voor de koeling van de remmen, het motorcompartiment en de cockpit. Zij, zowel als wijzelf, leerden de wagen kennen in deze omstandigheden, die we gerust als extreem mogen omschrijven. Door de 24 uren van Zolder uit te rijden hebben we nu een uitstekende basis om op te werken, een lijst   van dingen die we snel in orde dienen te maken. En dat was onze doelstelling…”
 
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Door deze 24 Uren van Zolder te rijden leek het een beetje of Transam Euro en Braxx Racing vijf opeenvolgende races op een weekend reden. “Een bewijs van de weloverwogen oplossingen die werden toegepast telkens een probleem zich voordeed, is dat de wagen steeds beter presteerde. Tot op het punt dat we zes uren konden afleggen tegen het einde van de race, waarbij we rondetijden lieten noteren die zeer dicht lagen bij de referentietijden van de categorie Belcar 1, wat eigenlijk GT-wagens zijn die op maat zijn gemaakt voor dit type van wedstrijden”, vervolgt Lucie Storez-Gueudry. “Nogmaals, vergeet niet dat onze Transam Euro een wagen is voor sprintwedstrijden die wij wensen aan te passen voor uithoudingsproeven om te voldoen aan de vraag binnen de Europese markt. We waren op voorhand verre van zeker of ons dat zou lukken, het was eerder wat vergezocht misschien, maar dit weekend in Limburg was zeer verrijkend en had niet beter kunnen verlopen. En wat nog meer veelbelovend is voor het vervolg, was dat een toenemend aantal mensen geïnteresseerd bleek in onze Chevrolet Camaro TA2. Het aantal geïnteresseerden groeide gestaag tussen de parade op woensdag en het einde van de wedstrijd!”
 
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Braxx Racing - Chevrolet Camaro TA2
Een van de mooiste momenten was toen de techniekers van Braxx Racing het V8 motorblok hadden vervangen en het beest terug leven inbliezen, er een honderdtal mensen stonden toe te kijken en applaudisseerden om de wedergeboorte toe te juichen. Ze waren verheugd dat ze de Transam Euro, een alternatief voor de proto’s, GT’s en toerwagens, terug op de piste zouden zien.
 

“Na dit avontuur zou ik in het bijzonder de ploeg van Braxx Racing willen bedanken voor hun doorzettingsvermogen en hun enthousiasme, evenals onze rijders Marc Goossens, Pierre-Yves Rosoux, Sven Van Laere, Kris Van Kelst, Johan Caeldries en Diederik Ceyssens, die allen plezier hebben beleefd aan onze Transam vanaf het moment dat die hen de taak ietwat makkelijker maakte”, besluit Lucie Storez-Gueudry. En ze voegt eraan toe: “We keren uiteraard nog terug met de Transam Euro op deze wedstrijd, dat is zeker…”  
 
Alles over de Transam Euro komt u te weten op de site www.transameuro.com, op het YouTube kanaal Transam Euro Racing, maar ook op de andere sociale netwerksites als Facebook (Transam Euro - @transameuro) en Instagram (transameuro).

Persbericht Braxx Racing



  • LTF

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons