van der Horst

24H Zolder: RedAnt Racing met drie Porsche 992 GT3 Cup

Redant Racing - Porsche 992 GT3 Cup
Redant Racing - Porsche 992 GT3 Cup
. De 45ste editie van de 24 Hours of Zolder staat met rood aangestipt in de agenda van Redant Racing. De regerende kampioen in de Europese 24H Series komt met niet minder dan drie Porsche 911 GT3 Cup – Type 992 – richting Limburg, met de duidelijke ambitie om een eerste algemene zege te behalen, exact tien jaar nadat Bert Redant, de eigenaar van het succesvolle Oost-Vlaamse raceteam, zelf de bekende uithoudingswedstrijd op Circuit Zolder won. De voorbije twee seizoenen kwam het team RedAnt Racing met de Porsche 992 GT3 Cup al dicht bij de zege in Zolder en deze derde keer moet voor het team uiteraard de goede keer zijn! Afspraak zaterdag en zondag 26 en 27 augustus op het asfalt van Circuit Zolder!
In 2013 reed Bert Redant voor de ogen van zijn vrouw en kinderen naar de zege in de 24 Hours of Zolder, toen ook al aan het stuur van een Porsche 911. Ondertussen vormen de ‘RedAnts’ de kern van een succesvol raceteam, RedAnt Racing, dat in 2021 de GT-klasse in de 24 Hours of Zolder won en afgelopen jaar de titel behaalde in 911-klasse van de internationaal gereputeerde 24H Series.
 
Uithoudingsraces zitten inderdaad in ons bloed, hoewel we uiteraard ook ons mannetje staan in een sprintserie als de Porsche Carrera Cup Benelux”, aldus teameigenaar Bert Redant. “We zijn inderdaad tien jaar na mijn zege in de 24 Hours of Zolder, en dit is het perfecte moment voor ons team om ook deze wedstrijd op ons palmares mee in te schrijven. De voorbije twee edities hebben wij de betrouwbaarheid en de snelheid van de Porsche 992 GT3 Cup al bewezen en ook ons team kent ondertussen het klappen van de zweep. Uiteraard kunnen wij ook dit jaar weer een beroep doen op sterke rijders en al die ingrediënten samen, maken dat wij voluit voor de algemene zege gaan. De spirit van het team blijft ongewijzigd, met de sterke filosofie van het bedrijf en heel wat medewerkers van het bedrijf die ook tijdens het weekend het beste van zichzelf geven.” 
 
Drie wagens, drie missies
 
RedAnt Racing doet een beroep op drie bemanningen, met zeer uiteenlopende achtergrond en meteen ook met ieder een unieke missie.
 
Dat klopt”, aldus teammanager Marc Goossens. “De Porsche met startnummer #12 is voor Sam Dejonghe, Kobe De Breucker, Ayrton Redant en Yannick Redant. Onze jonge wolven mogen voluit voor de zege gaan en hun strategie is daarom ook duidelijk: op een doordachte manier op die overwinning jagen. Dit is exact de manier van racen die we met hen ook in 24H Series aanhouden en daar zijn we meermaals succesvol geweest.
 
De #78 daarentegen is de auto waarmee we het kampioenschap beogen en dus is de aanpak voor Michiel Haverans, Kenneth Heyer, Thomas Piessens en mezelf toch enigszins anders. De #78 moet uiteraard vooraan meespelen, maar ook de tussentijdse punten, na 6 en 12 uur zijn belangrijk voor deze Porsche en uiteraard de punten aan de finish. De ‘#78’ maakt nog een mooie kans op de titel in het nationale uithoudingskampioenschap Belcar, dus hier racen we duidelijk op twee verschillende pistes.
 
Last but not least is er de Porsche van Jimmy De Breucker, Luc Vanderfeesten, Steve Vanbellingen, Dirk Van Rompuy en Bert Redant, met een karrevracht aan ervaring en zij moeten op regelmaat naar een zo sterk mogelijk resultaat rijden. Ik verwacht hen ‘s morgens in de top 5 of misschien wel op podiumkoers.
 
De 24 Hours of Zolder start op woensdag 23 augustus met een parade van het circuit naar het centrum van Heusden-Zolder (15u30), terwijl alle trainingen en kwalificaties op donderdag 24 augustus verreden worden. De strijd om de beste startplaatsen start om 19u00 met de Superpole. Donderdag is de toegang tot het circuit overigens gratis. Op zaterdag 26 en zondag 27 augustus vindt de race zelf plaats. 

RedAnt Racing 



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belcar Endurance op dinsdag 22 augustus 2023 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Hours of Zolder.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons