van der Horst

25H Fun Cup: Netcom by Allure Team op de pole

Netcom by Allure Team - VW Fun Cup
Netcom by Allure Team - VW Fun Cup
Vrijdagavond stond er voor de meer dan 120 deelnemers aan de 25H Fun cup een vier uur durende kwalificatie op het programma. Maar zoals te verwachten was met zoveel wagens op de baan duurde het niet lang voor de eerste incidenten zich voordeden, meermaals diende de kwalificatie stil gelegd te worden en dus kregen de rijders minder tijd dan voorzien om hun wagen aan de omloop aan te passen. Het was Edouard Mondron die de snelste tijd liet optekenen met de Netcom by Allure Team #277, een pole die hij opdroeg aan zijn eerder op het jaar overleden vader. Guillaume Mondron, Fred Caprasse, Cédric Bollen en Eric Gressens zijn de andere rijders op de wagen die zaterdag van op de pole start.
  • LTF
McDonald's Racing - VW Fun Cup
McDonald's Racing - VW Fun Cup
De tweede tijd was voor de McDonald's Racing  #260, de wagen die Fréderic Vervisch de vorige twee edities naar de pole reed, maar ditmaal moest hij genoegen nemen met de tweede tijd op 54 honderdste seconde van de pole. De tweede lijn wordt gedeeld door de Bustin by DN'S #291 van Bustin/Lieutenant/Kluyskens/Debrus/Fraiture en de Petrolheads #24 van Glorieux/Dumarey/Talpe/Van Pollaert.

Veel schade bij de kwalificatie
Veel schade bij de kwalificatie
Met zoveel wagens op de baan werd er ook heel wat schade gereden. Verscheidene wagens gingen rond of reden van de baan, het ergst er aan toe was de bolide #226 van SKR Mandar, die bovenaan de Raidillon de vangrails indook. Rijder Stéphane Adler werd flink dooreen geschud en diende zelfs even naar de ziekenboeg voor een check up. De wagen is afgeschreven en het is nog maar de vraag of we zaterdag nog een #226 aan de start te zien krijgen.

Foto's: Niels Vaeck
 
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in VW Fun Cup op zaterdag 9 juli 2016 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 25 Hours VW Fun Cup.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons