van der Horst

25H Fun Cup: No Limit Racing trotseert de weerselementen en wint de Hankook 25 Hours Fun Cup

No Limit Racing
No Limit Racing
De editie 2025 van de Hankook 25 Hours Fun Cup was een groot succes en bevatte vanaf de start op zaterdagnamiddag alle ingrediënten van een echte enduranceklassieker. Een talrijk opgekomen publiek op de tribunes, volle parkings… de organisatie kon niet gelukkiger zijn. En de regen, die op zondag voortdurend aanwezig was, bleek uiteindelijk slechts één van de vele ‘gasten’ op het feest.
Start 25H Fun Cup 2025
Start 25H Fun Cup 2025
Vanaf de start, toen nog op droog asfalt - onder leiding van polesitter Maxence Jacquel (#508 Garfield by SKR) - werd de toon meteen gezet, met een eerste Full Course Yellow om 17u12, als gevolg van een contact tussen drie wagens in Dubbele Linkse, waaronder de bolide van Frederic Vervisch (#260 McDonald’s Racing by Comtoyou). Niet veel beter verging het de #415 Clubsport Racing van De Wit-Ooms-Lismont, een van de favorieten, die kampte met een lekke koppakking en behoorlijk wat tijd verloor. Ook de #416 Pariji La Mony by SKR van Lavergne-Eburderie-Da Costa-Adler-Leburton kende een moeilijke start van de race.

Milo Sens
Milo Sens
Na de eerste golf van tankbeurten leidden de #280 Milo Sens (Donniacuo-Caprasse-Tourneur-Lecertua) en de #424 Groupe Lemoine by M3M (Bollen-Chevalier-Mondron-Mondron-Lemoine) de dans, met de #545 Orhes – System – Miti (Spenle-Pernaut-Nouet-Rivière) in de achtervolging. Vanaf 18u20 maakte de regen zijn opwachting en dat leidde tot heel wat neutralisaties.

Baltisse by Dupon
Baltisse by Dupon
Rond kwart voor negen ’s avonds begon een reeks problemen voor de leiders, met als eerste in de rij de #280 Milo Sens, die maar liefst dertien minuten verloor door een vervanging van een wielnaaf! Nog meer opschudding was er toen Simon Balcaen (#24 Baltisse by Dupon), de leider in de race, stilviel aan Les Combes… zonder benzine! De #517 DDK Mega (Pirson-Breckpot-De Pauw-Bolle Debal), op dat ogenblik derde, belandde dan weer in de grindbak van de Dubbele Linkse en verloor daardoor enkele kostbare plaatsen. Net na elf uur ’s avonds ging de #556 No Limit Racing (Charlier-Bellinato-Balthazar-Soulet) in de rondte op de Raidillon, maar het tijdverlies was miniem.

Pariji La Mony by SKR
Pariji La Mony by SKR
Na het prachtige vuurwerk rond 22u40, zonder regen verliep de nacht van de Hankook 25 Hours Fun Cup verliep eerder kalm… De regen, die in de Belgische Ardennen van geen wijken wist, verscheen wel terug op het toneel. Die regen ging ook gepaard met heel wat schuivers, met opnieuw uiteraard talrijke neutralisaties tot gevolg. Bij het ochtendgloren verloor de #416 Pariji La Mony by SKR opnieuw tijd toen de wagen naar de pitlane werd teruggesleept. De #517 DDK Mega verloor nog eens drie minuten in de grindbak van de Pif-Paf in de Fagnes.

Deze neutralisaties zorgden ook voor hun deel aan ‘straffen’, met de #544 M3M by Lemoine (Raspatelli-Leenders-de Wilde-Bouillez) en de #546 No Speed Limit (Bouvy-Kluyskens-Verleyen-Vosse) die elk een ronde straftijd kregen wegens inhalen onder Full Course Yellow!

Milo
Milo
Vooraan in het peloton nam de #480 Milo (Van Impe-Renneteau-Taelman-Soenen) even de leiding in handen, maar de #545 Orhes – System – Miti (Spenle-Pernaut-Nouet-Rivière) schoof al snel voorbij de leiders. De #280 Milo Sens kwam daarentegen weer in de grindbak van de Dubbele Linkse terecht en verloor opnieuw twee minuten.

Even na twee uur in ‘s namiddags nam de #556 No Limit Racing de leiding over van de #545. Die volgorde zou niet meer wijzigen: Ludovic Bellinato, Alexandre Charlier, Kevin Balthazar en Maxime Soulet wonnen de Hankook 25 Hours Fun Cup 2025 met één ronde voorsprong op Evan Spenle, Olivier Pernaut, Théo Nouet en Benjamin Rivière. De #556 die het hele kampioenschap rijdt, doet zo ook een prima zaak in de puntenstand.  

De #544 M3M by Group Lemoine, met Matteo Raspatelli, Michael Leenders, Ugo de Wilde en Yanis Bouillez, vervolledigde het podium.

Zesde algemeen eindigde de #282 M3M Academy (De Schepper-Tudisca-Sente-Van Langendonck). De jonge rijders reden een perfecte race en grepen de zege in de Fun-categorie voor de #298 No Limit Racing (Bellinato-Clay-Delaisse-Eveillard) en de #472 Petrolheads by Dupon (Coox-Van Pollaert-Geussens-Verheyen).

BE GSL Racing by SRS
BE GSL Racing by SRS
In de Pure-klasse ging de zege en de dertiende plaats algemeen naar de #278 BE GSL Racing by SRS (Becerra-Gysembergh-Nardi-Duterme), voor de #499 SGRT.be (Perdieus-Verlinde-Engelen-Bertels) en de #414 Schumacher by AC Motorsport (Quédé-Pinaud-Jamoye-Vandormael).


Heart of Racing by M3M
Heart of Racing by M3M
Er werd opnieuw fel gestreden bij de Biplaces, met de winst voor de #380 Fun 4U by AP met Tom Rensonnet, Gilles Vanderweyen, Vincent Deroanne en Quentin Laruelle, voor de #353 Heart of Racing by M3M van Mattia Drudi, Marco Sörensen, Tom Gamble, Hannah Grisham en Hannah Greenmeier! De #323 TML Racing van de familie De Liedekerke, met Florent, Baudouin, Xavier en Sylvain, bijgestaan door Charles-Bernard Heger, maakte het podium compleet.

Norik Racing by M3M
Norik Racing by M3M
De #560 Norik Racing by M3M (Tan-Bamba-Hart-Shibata) won het ‘Aziatische’ klassement en de #426 AP Mecanic (Denis-Poncelet-Poncelet-Boreux) pakte de hoogste podiumplaats in Castelane!

Camille Mazuin was de beste dame in de race met de #514 Michael Mazuin Sport, voor Sara Reader (#436 TFL Racing Limited UK) en Lou Bellinato (#298 No Limit Racing).

Op 20 en 21 september trekt de European Fun Cup richting Zandvoort voor de volgende race van het seizoen.

Persbericht European Fun Cup



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Fun Cup op dinsdag 8 juli 2025 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 25 Hours Fun Cup.
  • LTF

Copyright 2000-2025 Autosport.be - Contacteer ons