van der Horst

25H VW Fun Cup: Frédéric Vervisch plaatst McDonald’s Racing op pole

McDonald's Racing Team
McDonald's Racing Team
Het was in twee etappes dat de qualifying voor de 25 Hours VW Fun Cup werd betwist. Voor sommigen was een sessie die in het teken van het afstellen van de bolide, voor anderen stond deze ultieme training in het teken van een jacht naar de snelste rondetijd en dus het verwezenlijken van de “pole position”. De eerste sessie van 150 minuten was bepalend voor het vastleggen van de startplaatsen tot en met de… 10de plaats. De snelste auto’s kregen immers de kans te strijden voor de Superpole en dat gedurende één snelle ronde…
Ondanks dreigende wolken, werd de  Superpole tussen de tien snelsten bolides betwist op een droge piste, met Frédéric Vervisch, auteur van een schitterende 2’59’’773 tijdens de kwalificaties, als eerste strijder.  Achter het stuur van de #260 van het McDonald’s Racing zette de rijder uit Roeselare de tijd van 3’00’’564 op de tabellen, waarmee hij voorgoed helemaal vooraan staat tijdens de start van de 25 Uren, die gegeven wordt omstreeks 16u55.

« Ik was werkelijk tevreden over mijn ronde… en dat is niet vaak het geval, » klonk hij toen hij de bolide  verliet. « Tijdens de kwalificaties heb ik goed geprofiteerd van de andere auto’s op de piste, maar hier reed ik helemaal alléén. In elk geval is de “pole” een mooie beloning voor de hele ploeg. »

Claudio Cappelli - Frédéric Vervisch - Alain Ferté
Claudio Cappelli - Frédéric Vervisch - Alain Ferté
Nochtans leek het er even op dat Claudio Cappelli,  die in 2013 de Superpole neerzette, die prestatie ging overdoen achter het stuur van de #258  van de ploeg 8Ks Corse. Slechts tweede, diende de Italiaan vrede te nemen met de beste tijd in Evo2, de VW’s die aangedreven worden door een TDI-motor. Ondanks problemen met de remmen, eindigde Fransman Alain Ferté in de auto van het team SPI op één seconde van de « pole ».

Verder volgden nog Nico Verdonck (Racing Club Partners), Sean McInerney (Revival Race Shop), Gilles Debrus (Côté Passion), Nicolas Metairie (SKR-Como), Philippe Crosset (Colson Racing for Michel Simul), Sam Dejonghe (LePlan Deldiche) en Manu Nava (Acome Racing with LVR).

Op de 33ste plaats vinden we het Britse Team Tiger (Beighton-Noyce-Beighton-Bryant-Bryant), die als leiders vertrekken in Evo1, terwijl Carpass LRE by DRT (Vercammen-Lémeret-Coppieters-Al Azhari-Vaxelaire) de “pole” versierden bij de tweezitters.

Zaterdag volgt de warm-up op het oude circuit van Francorchamps, 14 km lang, en klokslag 16u55 volgt de start van de 25 Heures VW Fun Cup, editie 2014, met 88 bolides op de startgrid.

25 Hours VW Fun Cup 2014 – Super Pole

1.Mc Donald’s Racing 1,  3.00.564; 2. 8K’s Corse, 3.01.199; 3. SPI, 3.01.509; 4. Racing Club Partners, 3.03.131; 5. Revival Race Shop, 3.03.582; 6. Côté Passion, 3.03.592; 7. SKR-Como, 3.04.165; 8. Colson Racing for Michel Simul, 3.04.174; 9. LePlan Deldiche, 3.04.230; 10. Acome Racing with LVR, 3.04.875

Kronos Events press



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VW Fun Cup op vrijdag 11 juli 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 25H of Francorchamps.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons