van der Horst

4H Shanghai: Rebellion en Ginetta laten Toyota achter zich in kwalificaties

Rebellion R13 #1
Rebellion R13 #1
Zoals verwacht heeft Toyota het moeilijk in de derde FIA WEC manche van het seizoen, de 4 Hours of Shanghai. Inmiddels heeft de TS050 Hybrid de maximale succes-handicap verzameld waardoor in China zowel Rebellion als Ginetta sneller waren dan de Japanse proto's. Gustavo Menezes en Bruno Senna zetten een gemiddelde van 1:45.892 op de tabellen in de Rebellion R13 #1, 1.2s sneller dan Mike Simpson en Charlie Robertson in de LNT Ginetta G60-LT-P1 #6. Ook de tweede Ginetta kon zich nog net voor de snelste Toyota kwalificeren. Mike Conway en Kamui Kobayashi gaven uiteindelijk +1.343s toe in de Toyota #7, terwijl de zusterwagen nog een seconde trager was. Pascal Vasselon (technisch directeur bij Toyota) verklaarde achteraf aan Sportscar365 dat hij had verwacht dat de achterstand nog groter zou zijn, gelet op de chrono's die Rebellion vorig jaar realiseerde.
In LMP2 scoorde Cool Racing met Nico Lapierre en Antonin Borga hun eerste WEC-pole in nog maar hun derde optreden.
De verschillen waren bijzonder klein in GTE-Pro, de top drie werd namelijk gescheiden door amper 0.028s. Op pole vinden we de Porsche 911 RSR #92 van puntenleiders Kevin Estre en Michael Christensen, voor de twee Aston Martins, met het exemplaar #97 van landgenoot Maxime Martin op P3. De goed gevulde GTE-Am klasse werd getopt door de Team Project 1 Porsche #56 van Matteo Cairoli en Egidio Perfetti.

--- UITSLAG KWALIFICATIES FIA WEC 4H SHANGHAI (PDF) ---

Foto: Rebellion



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op zaterdag 9 november 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 4H Shanghai.
  • LTF

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons