6H Spa: Reacties na de race - De LMP1 rijders
Loïc Duval (Winnaar LMP1): “We kenden het laatste jaar steeds pech waardoor de zege ons steeds ontsnapte, eindelijk hadden we geluk en pakten we de overwinning die we al lang verdienden. Deze zege net voor Le Mans is goed voor het vertrouwen. De Audi is nog niet op het niveau van de Porsche en de Toyota wat betreft prestaties, maar wij werken hard om de achterstand op te halen. Ik ben blij dat we beide wagens aan de finish kregen en dat de #7 ook nog punten kon pakken.”
Oliver Jarvis(Winnaar LMP1): “Ik nam de laatste stint voor mijn rekening en moest juist de wagen binnen brengen zonder risico’s te nemen. Wij kunnen de Porsche’s nog niet bijhouden in snelheid maar dat komt wel. Op het einde kregen we nog een safety car procedure en het team besloot me binnen te roepen om een probleem aan de achterkant van het bodywork op te lossen. We verloren alzo niet te veel tijd en konden terug de baan op zonder de leidersplaats te verliezen.”
Marc Lieb (Tweede in LMP1): “Na zes ronden kenden wij al een probleem met het hybride-systeem dat niet te herstellen viel en we moesten er ons bij neerleggen dat we de race zo verder zouden moeten afwerken. Wij moesten dus heel wat pk’s missen op onze auto en we waren al blij indien we de finish zouden halen. In die omstandigheden is een tweede plaats meer dan we hadden gehoopt.”
Romain Dumas (Tweede in LMP1): “We kenden heel wat problemen tijdens de race en de missie was dan ook om zoveel mogelijk punten te pakken en dat is uiteindelijk gelukt en beter dan verwacht. We staan nu op een maand van Le Mans en er is nog veel werk voor de boeg. We gaan voor de etmaalrace nog een simulatie test afwerken waar we hopen om nog veel informatie over de wagen te bekomen.”
Dominik Kraihamer (Derde in LMP1): “Het was een perfecte race op een incidentje met een LMP2 bolide na. Het was mijn fout ik zat achter de LMP2 wagen en hij remde vroeger dan ik verwachtte, ik kon een contact niet meer vermijden. De wagen spinde maar ik kon mijn weg hervatten en ondervond verder geen problemen. Mogelijk had de Oreca die ik aantikte remproblemen, maar ik had voorzichtiger moeten zijn.”
Alexandre Imperatori(Derde in LMP1): Ik nam de start van de race en reed ook de laatste stint. In het begin van de race was de temperatuur van het asfalt hoog en sleten de achterbanden zeer snel. Op het einde van de race was de temperatuur gezakt en was de grip veel beter, alles wat ik dan nog moest doen was letten op het verbruik en de wagen ongeschonden naar de eindmeet loodsen.”
Foto's: Niels Vaeck
Tweet