6H Spa: Een 'speciale' editie
Een zo goed als lege paddock en lege tribunes, het blijft wennen. Zeker is dat de sfeer eerder bedrukt oogt zonder enige animatie of publiek, zeker ook nu het WEC door een moeilijke periode gaat en dat niet enkel ten gevolge de coronacrisis. Constructeurs haken af en het is wachten op het nieuwe reglement vooraleer we mogen hopen op een mooi startveld, maar dat zal niet voor 2022 zijn.
Slechts vier LMP1’s prijken op de deelnemerslijst waaronder de twee Toyota’s. De Japanse wagens starten als favoriet maar kregen een zware succeshandicap opgelegd zodanig dat de enige Rebellion en de Enso CLM mogen hopen om het ritme van hun Japanse tegenstander te kunnen bijhouden. De LMP2-klasse telt tien deelnemers met naast de gebruikelijke horde Oreca’s één Ligier en één Dallara. In GTE-Pro krijgen we opnieuw de strijd tussen Porsche, Ferrari en Aston Martin die elk twee wagens inschrijven. In die categorie komt ook onze enige aanwezige landgenoot uit, Maxime Martin. Ook de GTE Am-klasse telt tien wagens waaronder vijf Porsches, drie Ferrari’s en twee Aston Martins.
Foto: Arne Simons
Tweet