van der Horst

Abu Dhabi: Lewis Hamilton slaat terug in tweede vrije sessie

Lewis Hamilton - Mercedes
Lewis Hamilton - Mercedes
In de eerste vrije training voor de GP van Abu Dhabi leek Lewis Hamilton (Mercedes) het ritme van Max Verstappen (Red Bull) niet aan te kunnen, maar de situatie veranderde in de tweede vrije sessie. Hamilton reed er de snelste tijd van de sessie en tevens snelste dagtijd met een ronde in 1:23.691. Ditmaal leek Verstappen op het eerste gezicht geen verweer te hebben, maar de Nederlander forceerde echter zijn talent niet en draaide rustig zijn rondjes. Hij bleef steken op de vierde tijd en moest Esteban Ocon (Alpine) en Valtteri Bottas (Mercedes) voor zich dulden.
  • Qvick Motors
De meeste rijders hielden het op een eerder rustig tempo en probeerden de juiste afstelling te vinden voor de race in een sessie die onder gelijkaardige weersomstandigheden betwist werd als de race zondag. Hamilton was de enige die onder de grens van de 1:24 ging, Ocon zette de tweede tijd neer in 1:24.034. Bottas volgde met een chrono van 1:24.083 voor Verstappen (1:24.332) en Sergio Pérez (Red Bull – 1:24.400).

Fernando Alonso - Alpine
Fernando Alonso - Alpine
Fernando Alonso bevestigde de goede vorm van de Alpine bolides met een zesde tijd (1:24.495). De twee AlphaTauri’s en de twee Ferrari’s maakten de top tien vol met in volgorde Yuki Tsunoda, Charles Leclerc, Carlos Sainz en Pierre Gasly. Weer vielen beide McLaren’s buiten de top tien met een elfde chrono voor Ricciardo en een dertiende voor Lando Norris. De twee Haas bolides sloten de tabellen af als naar gewoonte.

Kimi Raïkkönen - Alfa Romeo
Kimi Raïkkönen - Alfa Romeo
Verder was er op het einde van de sessie nog een impressionante sortie van Kimi Raïkkönen (Alfa Romeo). Niettegenstaande de snelheid niet al te hoog lag ging de Fin lelijk van de baan en beschadigde daarbij zowel de voor- als de achterkant van zijn bolide. Hij had zeker een beter afscheid kunnen bedenken voor zijn laatste Grand Prix.
 
Foto's: Georges De Coster
 



  • LTF

Copyright 2000-2022 Autosport.be - Contacteer ons