van der Horst

Hockenheim: Frey en Geipel winnen - Asch en Ludwig niet zeker van titel

Rahel Frey
Rahel Frey
Rahel Frey en Philip Geipel wonnen in hun Audi vandaag een turbulente eerste wedstrijd in Hockenheim tijdens het laatste en dus beslissende weekend in de ADAC GT Masters. Luca Ludwig en Sebastian Asch, de leiders in het kampioenschap, konden hun titel nog niet veiligstellen doordat Asch na enkele honderden meters al inreed op de Porsche van Christian Engelhart. Nico Verdonck eindigde met teamgenoot Frank Kechele als zevende.
  • STX Motorhomes
Team Zakspeed - Mercedes SLS AMG GT3
Team Zakspeed - Mercedes SLS AMG GT3
Bij de start zagen we meteen een enorme klapper van Niklas Mackschin in de BMW die hij deelt met Claudia Hürtgen, luttele seconden later gevolgd door de aanrijding vooraan tussen Asch en Engelhart. De koersdirectie besliste na de crash van de BMW de wedstrijd stil te leggen; na de nodige opruimwerkzaamheden kon het uur echter volgemaakt worden. Na de herstart zagen we al snel Luca Stolz in de problemen; de Bentley rookte hevig en de Duitser diende dan ook de leidende auto, die hij deelt met Tom Dillmann, langs de baan te parkeren.

Frank Kechele/Nico Verdonck - Lambda Performance Ford GT
Frank Kechele/Nico Verdonck - Lambda Performance Ford GT
Nico Verdonck kon zich voor de verplichte pitstop mooi in de top drie handhaven in de Ford GT, maar een minder geslaagde pitstop zorgde ervoor dat hij samen met teamgenoot Kechele pas als zevende de zwart-wit geblokte vlag zag. YACO Racing werkte wel een goede stop af waardoor de Audi van Frey en Geipel de leiding kon behouden, zij hielden op de meet een drietal seconden over op de Bentley van Clemens Schmid en Fabian Hamprecht.

Morgen rond de klok van kwart over één wordt de seizoensfinale op gang geschoten. Ondanks een nulscore leiden Asch en Ludwig nog vóór Dominik Baumann en Jens Klingmann, die respectievelijk 19 en 31 punten achterstand hebben.

--- Uitslag ADAC GT Masters Zaterdagrace Hockenheim 2015 (PDF) ---

Foto's: Arne Simons, Vincent Wouters & ADAC



  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons