Lime Rock: Nabeschouwing Maxime Martin
Het weekend begon goed voor Maxime, die naar een tweede chrono in GTE reed, net achter de andere Z4 GTE van BMW Team RLL. “We hebben niet veel gereden tijdens de vrije trainingen, maar dat weerhield ons er niet van om vast te stellen dat we in vorm waren”, vervolgt Maxime. “Ik heb de start genomen en nadat ik even eerst lag, werd ik opgehouden en viel ik terug naar twee. Niet erg, ware het niet dat op het einde van de eerste ronde Olivier Beretta vergat te remmen en vol in me reed. Ik zat in de zandbak en moest als laatste weer beginnen.”
Op een dergelijke korte piste is inhalen geen makkelijke opdracht, maar Martin startte een geweldige inhaalrace en lag op een bepaald ogenblik weer… derde en dat in dezelfde ronde als de leiders. “Bill nam het stuur over en hij had een ronde over op de vierde, dus alles zag er goed uit. Jammer genoeg kwam mijn teamgenoot in aanraking met een Porsche uit de klasse GTC, die in de zandbak terecht kwam. Het gevolg was een Stop & Go van 60 seconden! Op een circuit waar een ronde 50 seconden telt, is dat geen goed idee. Hij was negende bij de herstart en werd nog vierde. Jammer want de wagen was snel genoeg om te winnen, net als eerder in Long Beach. De andere wagen van het team, die van Dirk Müller en John Edwards, ging met de zege lopen, wat maakt dat de Duitser de leiding in het kampioenschap heeft, terwijl wij derde zijn.”
Na dit bewogen weekend, komt Maxime weer naar Europa om er volgende week de DTM-meeting van de Norisring als reserverijder mee te maken, alvorens weer over de oceaan te vliegen voor de vijfde manche van de ALMS in Mosport, in Canada. Dan is het weer richting eigen land voor de 24 Uur van Spa, de toprace van de Blancpain Endurance Series. Een hard leven dat van een toprijder…
Maxime Martin press
Tweet