van der Horst

American Festival: Tweemaal MSE Motorsport BMW in de kwalificaties

MSE Motorsport - BMW E92 Coupé
MSE Motorsport - BMW E92 Coupé
Ook de Belcar Skylimit Sprint Cup kent dit weekend zijn finale in het kader van het American Festival te Zolder. Op zaterdag stonden de twee kwalificatiesessies op het programma. Zoals bij de vorige manches al het geval was draaiden die kwalificaties uit op een tweestrijd tussen de MSE Motorsport BMW E92 Coupé van Xander Przybylak/Bart Van Samang en de AR Performance BMW E90 WTCC van Wiebe Wijtzes. Ditmaal was het MSE Motorsport dat tweemaal aan het langste eind trok en de pole pakte voor beide races op zondag.
  • De Swert Opticiens
Yannick Van Espen & Davy Cooreman
Yannick Van Espen & Davy Cooreman
In de eerste kwalificatie nam Xander Przybylak het stuur van de MSE Motorsport en hij bezorgde het team een eerste pole met een ronde in 1:37.988. Daarmee was hij wel 2.213 seconde sneller dan Wijtzes. Op plaats drie volgde met Steven Maris (BMW E36 M3) nog een rijder die we het hele seizoen al vooraan terug vonden. Michiel Mulders (BMW E36) klokte de vierde tijd en was primus in de klasse 5. De Beliën BMW 120D sloot de top vijf af. Tom Van Eenaeme (Renault Clio 4 Cup) was de snelste in de klasse 3 en achtste algemeen. Davy Cooreman (Honda CRX) volgde een plaats verder en domineerde opnieuw in de klasse 2. In de klasse 1 was de pole dan weer weggelegd voor Yannick Van Espen (Honda Civic).

AR Performance - BMW E90 WTCC
AR Performance - BMW E90 WTCC
In de tweede kwalificatie nam Bart Van Samang het stuur van de MSE Motorsport BMW, maar met een zelfde resultaat de snelste tijd. Hij reed een tijd van 1:37.924 en was daarmee slechts 0.768 seconde sneller dan Wijtzes. Maris reed opnieuw de derde chrono. Smulders reed geen tijd en zo was de vierde chrono voor de Beliën BMW 120D terwijl Jeroen Daeninck (BMW M235i) de top vijf vervolledigde. Van Eenaeme was goed voor de zesde chrono en was dus opnieuw de beste in klasse 3. Ook in de klasse 2 en 1 kregen we met Cooreman en Van Espen opnieuw dezelfde namen vooraan.

Foto's: Niels Vaeck 
 



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons