Antonio Felix da Costa wordt Goodyear Brand Ambassadeur
In de aanloop naar het seizoen 2021, werd Goodyear de officiële en unieke bandenpartner van de LMP2 klasse, nadat het bandenmerk eerder zijn comeback in de competitie maakte. da Costa scoorde Goodyear’s eerste zege in de wedstrijd in Shanghai in 2019, samen met zijn teamgenoten bij Jota Sport, Anthony Davidson en Roberto Gonzalez. Het trio won afgelopen weekend ook de FIA WEC 8 Hours of Portimao, voor de zusterwagen van Jota Sport met onder meer de Belg Stoffel Vandoorne achter het stuur.
Het nieuwe partnership maakt van da Costa een officiële Goodyear Brand Ambassadeur, wat maakt dat de autosportfans meer content met de Portugees zullen zien op de diverse communicatiekanalen van Goodyear. Er zal ook exclusieve content volgen en goodies, die samen met de bekende rijder worden ontwikkeld. De fans kunnen ook het @GoodyearEurope Instagram kanaal volgen, net als het Goodyear-account op Facebook.
Ben Crawley, Goodyear Motorsport Director, legt uit: “We zijn erg blij dat Antonio Felix da Costa nu Goodyear Brand Ambassadeur is. Hij is één van de toprijders uit de LMP2-categorie en heeft een enorme toegevoegde waarde voor de Goodyear’s motorsport portfolio, waardoor de fans nog dichter bij de wereld van de uithoudingsraces komen te staan.”
da Costa toonde zich ook zeer tevreden: “Brand Ambassadeur van Goodyear worden, maakt dat ik een merk vertegenwoordig met een echte historiek in de autosport. Het is een mooi moment voor de fans en mezelf en die fans kunnen het Jota Sport team nu via de diverse sociale media en andere kanalen volgen.”
da Costa startte perfect met zijn opdracht door in eigen land de klasse LMP2 te winnen, samen met zijn teamgenoten Anthony Davidson en Roberto Gonzalez en voor de zusterwagen van Sean Gelael, Tom Blomqvist en Stoffel Vandoorne.
Persbericht Goodyear
Tweet