van der Horst

Audi, Cupra, Honda en Hyundai zien BoP aangepast

Frédéric Vervisch - Gilles Magnus ( Comtoyou Racing Audi RS3 LMS)
Frédéric Vervisch - Gilles Magnus ( Comtoyou Racing Audi RS3 LMS)
Het Technical Department van World Sporting Consulting Ltd (WSC), de ontwikkelaar en eigenaar van het TCR-merk, heeft vandaag met onmiddellijke ingang wijzigingen aan de Balance of Performance van enkele TCR-modellen meegedeeld. Hierbij is het duidelijk dat de Audi RS 3 LMS TCR en de CUPRA Leon Competición TCR een welgekomen duwtje in de rug krijgen. Cyan Racing dat de voorbije weken aandrong op de herziening van de BoP van de Lynk & Co 03, kreeg dan weer geen gehoor.
Rob Huff -  Cupra Leon Competition TCR (Zengő Motorsport)
Rob Huff - Cupra Leon Competition TCR (Zengő Motorsport)
Het nieuwe Audi-model waarmee voorlopig enkel het Belgische Comtoyou mag aantreden, verschijnt eind volgende week op Motorland Aragon in het Spaanse Alcañiz met 10 kg ballast aan de start, 30 kg minder dan op de Nordschleife en in Estoril. Bovendien wordt de rijhoogte van de wagen met 10mm gereduceerd tot 70mm. Twee wijzigingen die Frederic Vervisch, Gilles Magnus, Tom Coronel en Nathanaël Berthon moeten toelaten competitiever voor de dag te komen.
De CUPRA Leon Competición TCR geniet een gewichtsreductie van 20kg en treedt in alle TCR-kampioenschappen zonder enige ballast aan. In WTCR alvast goed nieuws voor Cupra-toppers Mikel Azcona en Rob Huff, beiden onder de Zengö Motorsport-banier actief.

Daar staat tegenover dat zowel de tot dusver competitief gebleken Honda Civic Type R FK7 TCR als de nieuwe Hyundai Elantra N TCR er 10kg ballast bij krijgen.

Dezelfde modellen die in uithoudingskampioenschappen actief zijn, zien hun BoP eveneens aangepast. De Audi RS 3 LMS TCR (2021) heeft nog 5kg ballast aan boord, tegenover 20kg voorheen (-15kg). De CUPRA Leon Competición TCR komt eveneens in endurancewedstrijden ballastvrij aan de start (-10kg). De Honda Civic Type R FK7 TCR en Hyundai Elantra N TCR krijgen er elk 5kg bij.

Foto's: FIA WTCC



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in TCR op donderdag 1 juli 2021.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons