van der Horst

Audi presenteert tweede evolutie van Audi R8 LMS GT3

Audi R8 LMS GT3 evo II
Audi R8 LMS GT3 evo II
Audi was één van de eerste merken om een wagen gebouwd naar het GT3 reglement te presenteren en het merk is de categorie steeds trouw gebleven. De Duitse constructeur was ook de eerste om een evolutieversie zijn GT3 op de markt te brengen en komt nu al met een nieuwe evolutie kit voor de R8 LMS GT3, waardoor eens de wagen ermee uitgerust is men spreekt van de evo II versie.
Audi R8 LMS GT3 evo II
Audi R8 LMS GT3 evo II
Volgens Chris Reinke, competitie verantwoordelijke bij de klantencompetitie afdeling van Audi Sport, beantwoordt de nieuwe wagen nog meer aan de wensen die de klanten over gans de wereld hebben. De wagen werd op vijf punten verbeterd: aerodynamica, motorkarakteristieken, airconditioning, ophanging en tractiecontrole. Het meest opvallende is de nieuwe achtervleugel die nu zorgt voor de meeste neerwaartse druk en dat in tegenstelling met het vorige model waar de bodemplaat de belangrijkste rol speelde. De motor beschikt over een inlaatsysteem dat zorgt voor een betere koppelcurve. De ophanging kan voorzien worden van nieuwe regelbare schokdempers en de tractiecontrole is ook voorzien van nieuwe afstelmogelijkheden. Een nieuw aircosysteem zorgt voor meer comfort voor de rijder.

Audi R8 LMS GT3 evo II
Audi R8 LMS GT3 evo II
De wagen kan later op het jaar al zijn eerste testronden rijden. De klanten kunnen een volledig nieuwe wagen bestellen of kiezen voor een upgrade kit om hun huidige wagen aan te passen. De prijs van de Audi R8 LMS evo II werd vastgelegd op 429 000 euro. Audi Sport zal de wagen voor het eerst tonen tijdens de 24 Hours of Spa, waar de wagen zal te bewonderen zijn in de paddock.

Foto's: Audi MediaCenter
 



  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons