Twee dagen voor de start van de preseason-testen in Valencia stelde Audi officieel zijn wagen voor in aanloop naar het komende seizoen van de Formule E. Zaterdag zullen Lucas di Grassi en René Rast voor het eerst de bolide voorstellen aan het brede publiek, waarbij de constructeur uit Ingolstadt op basis van de vergaarde kennis de voorbije seizoenen een sterkere inbreng had. Zo werd de aandrijving voor het eerst in de Audi-ateliers ontwikkeld en niet in die van partner Schaeffler.
In tegenstelling tot vorige jaren waar men nauw samenwerkte met partner Schaeffler, werden ditmaal de aandrijvingscomponenten volledig zelf gebouwd binnen de fabrieken van Audi. De nieuwe MGU - motor generator unit - genaamd MGU05, is het paradepaardje geworden en weegt minder dan 35 kg. De elektrische aandrijflijn met één versnelling beschikt over een intern rotorconcept met externe magneten en een hoog-efficiënt koelingsysteem. Volgens Stefan Aicher, hoofd van ontwikkelingsafdeling bij Audi, zou deze aandrijving 95% energie-efficiëntie behalen, waarbij de nieuwe MGU in "alle relevante omstandigheden" zelfs de kaap van 97% rondt. De wagen kreeg tenslotte ook een lichte make-over op vlak van bestickering.