Austin: Audi te sterk voor de concurrentie
Toyota kan enkel rekenen op zijn zuiniger verbruik om in te lopen op beide Audi’s, maar de Japanse bolide schoot deerlijk te kort om de tijden die de Audi’s reden te benaderen. Bovendien kwam de TS030 Hybrid na São Paulo opnieuw in contact met een Lotus LMP2. Naast de Toyota zal op de tweede lijn de Rebellion Lola-Toyota plaats nemen. De G-Drive Oreca toonde zich na São Paulo opnieuw de snelste LMP2 bolide en Martin/Conway/Rusinov reden de snelste tijd in hun klasse voor beide OAK Morgan-Nissan’s waar Pla/Brundle/Heinemeier-Hansson hun teamgenoten Baguette/Plowman/Gonzalez te snel af waren. De Pecom Racing Oreca van Perez-Companc/Minassian/Kaffer klokte de vierde tijd.
In de sessie voorbehouden aan de GT’s was de snelste tijd voor de Aston Martin Vantage bestuurd door Senna en Makowiecki. Bergmeister en Pilet verhinderden met hun Porsche dat Aston Martin de top twee op hun naam schreven en verwezen de Vantage van Stanaway/Lamy/Dalla Lana naar de derde plaats ondanks dat Stanaway de snelste man op de baan was. Kobayashi/Vilander konden met hun Ferrari 458 niet beter doen dan de vierde tijd bij de GTE-Pro. Ferrari pakte wel de pole in de GTE-Am klasse dankzij de 8Star Motorsports 458 Italia van Aguas/Potolicchio/Malucelli, zij bleven de Aston Marin van Nygaard/Thiim/Poulsen voor.
Foto: FIA WEC
Tweet