van der Horst

Auto GP: Hungaroring: Sam Dejonghe ondanks problemen nog vijfde in eerste race

Sam Dejonghe - Virtuosi UK
Sam Dejonghe - Virtuosi UK
Sam Dejonghe werd nog vijfde in de eerste race op de Hungaroring ondanks een moeilijk te besturen wagen. Na de race bleek bij een technische check up dat de roll bar vooraan was losgekomen, wat de wagen volledig uit balans haalde. De race werd gewonnen door Kimiya Sato (Euronova Racing) niet tegenstaande de Japanner achteraan de grid was gestart. Tamas Pal Kiss werd tweede voor Giorgio Roda en Kevin Giovesi.
Sam Dejonghe - Virtuosi UK
Sam Dejonghe - Virtuosi UK
Het werd een geanimeerde race met vele incidenten. Bij de start ging Markus Pommer over Pal Kiss naar de tweede plaats terwijl Roda over Michela Cerrutu wipte naar plaats 4. Giovesi zocht al snel de pits op voor een reparatie, zijn wagen had bij de start een gebogen ophanging opgelopen. Al vroeg kwam Sam Dejonghe binnen nadat hij zijn derde plaats had moeten afstaan aan een oprukkende Sato. In de elfde ronde ging Sato ook nog voorbij Pommer en werd alzo tweede, de Duitser vergiste zich bij het pitten met een ronde en in de verwarring werd een wiel niet goed vastgezet. Sato bleef pushen en passeerde ook Pal Kiss en reed zo naar een schitterende overwinning. Sam Dejonghe kwam als vijfde over de finish, maar later zou dus blijken dat de roll-bar vooraan niet vast was gemaakt.  

Uitslag Hungaroring race 1:

01. Kimiya Sato (Euronova Racing) 23 ronden
02. Tamas Pal Kiss (Zele Racing) +1.215
03. Andrea Roda (Virtuosi UK) +13.172
04. Kevin Giovesi (Eurotech Engineering) +23.250
05. Sam Dejonghe (Virtuosi UK) +30.985
06. Yoshitaka Kuroda (Zele racing) +1:05.333
07. Michele La Rosa (MLR71 by Euronova) +1:10.672
08. Vittorio Ghirelli (Super Nova International) +1:10.862
09. Markus Pommer (Super Nova International) +1:18.547
10. Michela Cerruti (Super Nova International) +1:28.461

Foto's: Hans van Onsem



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Circuit Internationaal op zaterdag 3 mei 2014.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons