van der Horst

Bahrein testdagen: Pierre Gasly snelste op laatste dag

Pierre Gasly - DAMS
Pierre Gasly - DAMS
Op de derde en laatste dag van de pre-seizoenstesten op het circuit van Bahrein heeft de Fransman Pierre Gasly de snelste ronde neergezet in 1:39.632 meteen goed voor de beste tijd over de drie dagen. Stoffel Vandoorne (ART GP) klokte op de finale dag af als tweede, voor Mitch Evans (Russian Time) en Alexander Rossi (Racing Engineering). Binnen twee weken gaat het GP2-seizoen van start op datzelfde circuit van Bahrein.
Stoffel Vandoorne - ART GP
Stoffel Vandoorne - ART GP
Het beloofde een warme dag te worden in Bahrein, dus kozen de rijders er voor om al vroeg de piste op te gaan op zachte banden wanneer de temperatuur nog draaglijk was. Raffaele Marciello (Trident Racing) ging niettegenstaande druk verkeer als eerste onder de 1:40, maar zijn tijd werd al snel verbeterd door Stoffel Vandoorne die een ronde in 1:39.646 aflegde. Op de klok één uur na de start van de sessie deed Gasly nog 0.014 af van de tijd van de Belg. Daarna steeg de temperatuur al snel en concentreerden de rijders zich niet langer op het neerzetten van snelle tijden.

Nigel Melker
Nigel Melker
In de namiddag lag de aandacht bij het afstellen van de wagens in raceconfiguratie. De snelste tijd ging naar de Nederlander Nigel Melker, maar met 1:41.566 bleef hij bijna twee seconden boven de tijd van Gasly. De top drie van de namiddag werd vervolledigd door Sergey Sirotkin (Rapax) en Rio Haryanto (Campos).



Resultaten Bahrein testdag 3:  

01. Pierre Gasly (DAMS) – 1:39.632
02. Stoffel Vandoorne (ART GP) – 1:39.646
03. Mitch Evans (Russian Time) – 1:39.679
04. Alexander Rossi (Racing Engineering) – 1:39.715
05. Raffaele Marciello (Trident) – 1:39.720
06. Alex Lynn (DAMS) – 1:39.884
07. Jordan King (Racing Engineering) – 1:40.002
08. Sergey Sirotkin (Rapax) – 1:40.007
09. Marco Sörensen (Carlin) – 1:40.017
10. Arthur Pic (Campos Racing) – 1:40.254

Foto's: GP2 Series



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in GP2 Series op vrijdag 3 april 2015.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons