van der Horst

Baku World Challenge: MRS GT vaardigt top bemanning af

1000km Nürburgring: De eerste vrije training in beeld gebracht
Molitor Racing staat volgend weekend met twee McLaren MP4-12C GT3 aan de start van de Baku World Challenge. Het Duitse team dat ook een vaste waarde is Carrera Cup en de Porsche Supercup verklaarde al dat het met opvallende bezettingen zou aantreden en heeft de gedane belofte meer dan ingelost met Oliver Turvey en Andy Soucek. In het al sterk bezette veld dat om en bij de 30 deelnemers zal tellen steekt de equipe van Karsten Molitor niet onder stoelen of banken dat het zijn zinnen heeft gezet op de overwinning en het daaraan verbonden prijzengeld.
  • Powercars
1000km Nürburgring: De race in beeld gebracht
Oliver Turvey en Andy Soucek zijn twee piloten van groot kaliber die elk vroegtijdig hun jacht naar een Formule 1 zitje moesten staken. Turvey vervult vandaag de rol van F1 ‘test and development driver’ en werd op aanvraag door McLaren toegewezen aan MRS. Andy Soucek werd bij de herlancering van het FIA Formula Two Championship meteen kampioen, kwam voorts uit in de Superleague Formula en GP2. De Spanjaard heeft net een seizoen in de Blancpain Endurance Series achter de rug waar hij de kleuren van ART GP verdedigde en is dus zeker niet vreemd aan de Britse GT. Vanzelfsprekend komt deze wagen met startnummer #44 uit in de uitermate competitieve Pro Cup (20 deelnemers).
 
Op de McLaren #77 werd voorlopig enkel Mark Thomas bevestigd. De Canadees die in Baku is gevestigd kwam vorig jaar ook al in actie in de straten van de hoofdstad van Azerbeidzjan, toen aan het stuur van een Mühlner Porsche die hij deelde met Nick Tandy. Onderhandelingen voor een tweede rijder op deze Pro Am wagen lopen nog.

Foto's: Arne Simons & Vincent Wouters
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA GT Series op woensdag 13 november 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Baku World Challenge.
  • Shopa

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons