van der Horst

Barcelona: Top vijf voor Amaury Cordeel in namiddagsessie van de laatste testdag

Amaury Cordeel - Van Amersfoort Racing
Amaury Cordeel - Van Amersfoort Racing
Voor de laatste van drie testdagen voor de formule 2 was de zon eindelijk van de partij. Niet verwonderlijk werd de snelste rondetijd over de drie testdagen dan ook op donderdag werd gereden. Felipe Drugovich (MP Motorsport) zette in de morgen een chrono van 1:27.529 neer op zachte banden. In de morgen zat Amaury Cordeel (Van Amersfoort Racing) steeds vast in het drukke verkeer wat verhinderde dat hij een snelle chrono kon neerzetten maar in de namiddagsessie klokte hij de vijfde tijd.
Felipe Drugovich
Felipe Drugovich
Alhoewel de laatste testdag door de teams vooral gebruikt werd om verschillende race set-uppen uit te testen, gingen de chrono’s ’s morgens toch onder die van de vorige twee dagen. Felipe Drugovich profiteerde van de droge piste om de snelste chrono over de testdagen neer te zetten. Na hem volgden Liam Lawson (Carlin – 1:27.820), Jack Doohan (Virtuosi - 1:27.838), Richard Verschoor (Trident – 1:27.858) en Dennis Hauger (Prema – 1:27.945). Cordeel kwam de baan op toen er net veel verkeer was, bovendien lag de piste er heel vuil bij. Dit alles verhinderde dat onze landgenoot een snelle chrono kon rijden.

Amaury Cordeel
Amaury Cordeel
De namiddag werd door de teams gebezigd voor het uittesten van race set-uppen, daarnaast zorgden verschillende race incidenten er tevens voor dat er geen snelle chrono’s gereden werden. De neergezette chrono’s waren dan ook van weinig tel, Juri Vips (Hitech GP) was de snelste in 1:29.288. Ook Cordeel gebruikte de sessie om raceruns af te werken.  Niettegenstaande hij een vijfde chrono echt Cordeel niet al te veel waarde aan die prestatie gezien de condities. Het bewijst niettemin dat hij het goede ritme te pakken heeft en Barcelona kan verlaten met een goed gevoel.

Foto's: Dutch Photo Agency & FIA Formula 2
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Formule 2 op donderdag 14 april 2022.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons