Belcar Historic Cup powered by St. Paul: Regen gooit roet in het eten tijdens kwalificatie
Tim Kuijl en Ben Thaens waren er vroeg bij en stonden enkele minuten helemaal bovenaan met hun BMW’s 325i E36. Voor Thaens een must om in de buurt te kunnen starten van Tim Kuijl, want beide rijders binnen platform 4 kwamen nog in aanmerking voor de enige overgebleven titel die nog niet mathematisch zeker was.
Kuijl heeft echter voldoende aan uitrijden om zichzelf op te volgen als kampioen in klasse 4. Maar nadat Bert Theunissen de wagen van Ben Thaens had overgenomen brak de versnellingsbak. De schade is groot en zelfs de sportieve hulp van Tim Kuijl die met een identieke wagen rijdt kon niet helpen om het defecte onderdeel te vervangen. Een spijtige uitvaller dus voor het duo Thaens/Theunissen.
De meeste piloten zetten hun chrono in de derde ronde, net voor de regen. Wim Kuijl parkeerde zijn Ford Capri 3100 RS Cosworth helemaal voorin en was twee tellen sneller dan de Porsches 964 van Luc Moortgat en Bruynoghe/Nulens. Moortgat pakt dus de pole in platform 3 terwijl Tim Kuijl zijn BMW E36 met een vierde chrono op de pole zette in platform 4. Achter hem waren het Fastres (BMW), Thaens (BMW), Jan van Elderen (Ford Sierra Cosworth), Alders (BMW), Van Nieuwenborgh (BMW) en Cooreman (Honda) die de top tien afrondden. Dieter Kuijl pakt met een dertiende chrono de pole in platform 1 en moest in zijn Ford Capri 2600 RS Weslake 26/1000 van een seconde toegeven op zijn schoonzoon Samuel Verheggen en diens Mercedes 190 16V evo2 AMG.
37 wagens stonden aan de aftrap van de kwalificatie. Zondagmorgen is de eerste manche en de uitslag van deze race zal dienen voor de startopstelling van de tweede race en meteen de laatste van het seizoen.
Foto's: BRAVO Racing
Tweet