NRF: Moortgat en Van Haelst de eerste winnaars
Voor de derde plaats algemeen en dus de tweede in klasse 4 zou de race uitmonden in een duel tussen de Peugeot van Erik Bruynoghe en de BMW E30 van Bas Van Elderen. Beiden zouden echter de finish niet halen. Bruynoghe kreeg problemen met de toevoer van de benzine, terwijl Van Elderen te weinig benzine aan boord had om de race uit te zingen. John Timmermans was ook bezig aan een sterke race in zijn Lancia Delta Integrale, maar moest naar het einde toe zijn meerdere erkennen in de Porsche's van Pierre-Yves Paque en Eric Nulens. Paque zou op het einde nog wegvallen met technische averij, terwijl Nulens dankbaar de derde plaats overnam.
Ook achter de leiders zagen we leuke gevechten. Zo kwam Geert Dierckx met zijn BMW E30 M3 mooi terug van de achterste gelederen naar de zevende plaats algemeen, na een mooi gevecht met merkgenoot Dirk Van Rompuy die zijn eerste race reed met zijn nieuwe M3, ex. Procar van de betreurde Willy Maljean. Dirk vocht ook een gevecht uit met Tony Kevers die hij nog kent van vroeger, maar ook de Delhaye-rijder moest de handdoek gooien met problemen.
Van Haelst bij de Historics
Bij de Historics stond er geen maat op de Mazda RX2 klasse 2 wankel van Gust Van Haelst die het laken naar zich toehaalde. Hij kreeg wel veel concurrentie uit de hoek van Luc Bronkaerts die een schitterende koers reed in zijn Chevrolet Corvette. Tot halfweg de race kon de Corvette in het spoor blijven van de Mazda, maar dan moest hij van het gas wegens een motor die te warm werd. Freddy Van Sprundel moest in zijn Ford Escort MK1 klasse 1, voor FIA gehomologeerde wagens, in het begin van de koers de Lotus Elan klasse 1 van kampioen Guy François voor zich dulden. Na een mooie strijd ging de weegschaal echter overhellen richting Van Sprundel en zodoende werd hij derde algemeen en winnaar in klasse 1 voor François en diens merkgenoot Poulet.Foto's: Niels Vaeck
Tweet