Belgian F4 Championship: Mathieu Molle: "Pas na Zandvoort begon ik in de titel te geloven"

Absoluut niet. Mijn voornaamste doel was om de races te beëindigen zonder betrokken te geraken bij incidenten. Pas na Zandvoort na mijn tweede overwinning, had ik vrij veel punten en begon ik wel te geloven dat ik het kampioenschap kon winnen, tenminste als ik geen gekke dingen zou doen.
Wat vond je van de competitie binnen de klasse in het kampioenschap. Voor mij leek die toch zeer gebalanceerd, maar wat is jouw mening hierover?
Dat klopt, het voelde inderdaad vrij gebalanceerd uit. Toegegeven ik voelde wel dat sommige van de lagere gerangschikte Pro's even goed in onze klasse konden uitkomen om zo de kwantiteit en de kwalitieit van het deelnemersveld nog meer op te krikken. Eens de sessies door elkaar geschud waren, zag je overal meer gevechten verschijnen. Maar op zich blijf ik wel van mening dat de balans goed zat.
We kregen twee verschillende formats tijdens het seizoen. Welke kon jou het meest bekoren?
Wanneer alle piloten die er waren in het begin van het seizoen, het format waar de Pro's en Am's gesplitst waren, zouden gebleven zijn dan zou dit eerste format beter gewerkt hebben. Maar toen het seizoen op zijn einde liep en de helft van de deelnemers hun kat stuurde, voelde de grid wel een beetje aan de lege kant. Dan had ikzelf liever het gemengde format gehad.
Hoe lang doe jij al aan simracing? Gezien de Am's vooral gericht waren op nieuwelingen.
Ik rij iets meer dan een jaar op iRacing, maar voordien had ik al een aantal jaar ervaring op Gran Turismo.
Tot slot, als dit kampioenschap terug opnieuw georganiseerd zou worden, zou je terug meedoen?
Absoluut! Ik heb me geamuseerd en ik hoop dat ze dan ook de regen implementeren tijdens de races.
Foto: Simon Heck
Tweet