Belgian Historic en Youngtimer Cup: Moortgat en Van Sprundel doen de beste zaak
Eerder was de Porsche 964 Cup van Patrick Michiels terug geslagen door een defecte koppeling en die daardoor nadien niet meer in actie kwam. Ook Jan van Elderen kon opnieuw niet overtuigen met de Ford Sierra Cosworth door problemen met de koppeling.
Luc Moortgat zette de scheve situatie recht in de tweede race en won afgetekend voor de Porsche van Gelissen en opnieuw Paque die als enige tweemaal richting podium mocht. Patrick Schreurs werd in de Audi als tweede piloot naast Lotterer aangetikt in de eerste ronde en moest daardoor de handdoek werpen.
In de eerste race van de Belgian Historic Cup stond Freddy van Sprundel op de pole met zijn Ford Escort MK1. Hij reed een tijdlang aan de leiding, maar zijn remmen raakten uiteindelijk oververhit waardoor hij van het gas moest. Ceyssens haalde het in zijn Porsche voor de Mazda RX3 van Van Haelst en de Escort van Van Sprundel. Pechvogels waren in eerste instantie Guy François die uitstekend was gestart, maar elektrische problemen kreeg. Ook Van Damme was goed onderweg in de Opel Kadett, maar hier brak de uitlaatcollector af en ook hij moest aan de kant. Ook de Ford Mustang van Hamilton zal de geblokte vlag niet.
In race 2 hielden de remmen van Van Sprundel het wel en hij won met een mooie voorsprong op de Lotus Elan van Lambilliotte en de Porsche van Ceyssens. Ditmaal was er pech voor de Ford Cortina Lotus van Deger en de Mazda van Van Haelst die geen oliedruk meer had. Van Haelst zat op de moment in tweede positie en zag zodoende een virtuele leidersplaats verloren gaan in het kampioenschap.
Méér nieuw later....
Foto's: Racing International Photography
Tweet