van der Horst

Belgisch duo Gilles Magnus/Nicolas Baert bij Saintéloc in GTWCE

Saintéloc Racing - Audi R8 LMS GT3 EVO
Saintéloc Racing - Audi R8 LMS GT3 EVO
Saintéloc Racing heeft zonet zijn line-up vrijgegeven die dit seizoen de teamkleuren zal verdedigen in GT World Challenge Europe powered by AWS en die heeft een stevig Belgisch kantje. In de Endurance Cup zien we met Chris Mies, Patric Niederhauser en Lucas Légeret een onuitgegeven Pro-crew op de Audi R8 LMS met het bekende nummer 25. Op de zusterauto #26 zullen Aurélien Panis, Nicolas Baert en César Gazeau de dienst uitmaken in de Silver-klasse. In de Sprint Cup delen Niederhauser en Panis de #25-auto, terwijl we met Nicolas Baert en Gilles Magnus een volledig Belgische bemanning zien op de #26.
Niederhauser reed vorig jaar voor Saintéloc tijdens de 24 Hours of Spa, terwijl Légeret deelnam aan een paar Intercontinental GT Challenge Powered by Pirelli-uitstapjes. Mies behoeft geen introductie meer, terwijl Panis zijn comeback maakt in het team. Baert en Gazeau komen over uit  resp. TCR Europe en GT4, al werkte eerstgenoemde vorig seizoen wel reeds twee Intercontinental GT Challenge-races af voor het team, in Indianapolis en Kyalami.

"Het is steeds onze filosofie om jonge rijders te helpen in hun carrière en dit zal in 2022 niet anders zijn, vooral in de Silver Cup", aldus teambaas Sébastien Chetail. "Enkele rijders reden reeds voor ons in de Audi R8 LMS GT3 en we hopen dat ze een volgende stap in hun carrière zullen zetten. We kunnen zoals altijd op de steun van Audi Sport rekenen, met officiële Audi-piloten ter ondersteuning van onze jonge talenten"

Gilles Magnus - Audi Comtoyou Racing
Gilles Magnus - Audi Comtoyou Racing
Gilles Magnus is vanzelfsprekend opgetogen over deze nieuwe stap in zijn carrière. " WTCR is een mooi kampioenschap en dit zie ik als een heel mooi extraatje. Het gaat hier uiteraard over snellere wagens maar over het rijdersniveau kan ik momenteel moeilijk iets zeggen. Het is sowieso een prachtig kampioenschap en fantastisch om hierin als officieel Audi-piloot te kunnen debuteren. Over een eventueel WTCR-programma met Comtoyou kan ik momenteel niet veel kwijt, Het lijkt me zeer logisch dat hier een vervolg aan wordt gebreit en hopelijk volgt er zeer snel een officiële aankondiging. Betwist ik  beide kampioenschappen dan is er een overlapping in de kalender met Misano (GT) en Vila Real (WTCR) maar het is aan Audi Sport en aan de betrokken teams om dat op te lossen. Dat ligt niet in mijn handen, zij beslissen welk kampioenschap prioriteit krijgt" aldus de Antwerpenaar die vandaag op Circuit Paul Ricard actief is maar morgen alweer andere testoorden opzoekt.

Nicolas Baert - Saintéloc Racing
Nicolas Baert - Saintéloc Racing
"Ik ben tevreden om samen met Saintéloc en Audi zo'n programma af te mogen werken dit seizoen", aldus Nicolas Baert. "Ik kijk er naar uit om samen met Gilles de sprintwedstrijden te kunnen afwerken, aangezien ik hem al jaren ken en we goed overeen komen. Ook in Endurance kunnen we mooie dingen laten zien, want Aurélien heeft heel wat ervaring en César bleek bij de eerste testen meteen in het ritme te zitten. Ik hoop dat we mooie resultaten kunen behalen en in de voorste gelederen kunnen strijden in Silver. Ik ga ook een droom waarmaken door dit jaar de 24 Hours of Spa te betwisten. Ik besef het nog niet goed, maar eens op de piste, gaat het gevoel enorm zijn denk ik. Zeker een van de zaken op mijn bucket list die ik zal mogen afchecken."

Saintéloc werkt  vandaag en morgen een pre-saison test af op Circuit Paul Ricard.
Bezettingen Saintéloc GTWCE Endurance 2022 - Endurance
  • Audi #25: Patric Niederhauser – Christopher Mies – Lucas Légeret
  • Audi #26: Aurélien Panis – Nicolas Baert – César Gazeau
Bezettingen Saintéloc GTWCE Endurance 2022 - Sprint
  • Audi #25: Patric Niederhauser – Aurélien Panis
  • Audi #26: Gilles Magnus – Nicolas Baert

Foto's: Nicolas Baert Press, FIA WTCR & Comtoyou Racing



Dit artikel werd gepubliceerd door Hans van Onsem in GT World Challenge Europe Endurance op maandag 7 maart 2022.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons