van der Horst

Benelux Open Races: Nabeschouwing van de C1 Racing Cup

Samen, zoals de gewoonte het wil, met de 2CV Racing Cup hebben de C1 Racing Cup voor vijf uur spektakel gezorgd aan de Nederlandse Noordzee. Getuige, het verschil tussen de top-5 bedroeg amper 75 seconden aan de finish. Na een intense en lange sprint was het de #218 GHC Racing van Philippe Les en Steve Roskam die als eerste over de meet kwam, voor de #231 Gaban Motorsport van Andy Gaban – de zoon van Pascal – en Olivier Palmaers, maar beide teams verdienden de 100 punten van de winnaar. En dat vraagt een woordje uitleg…
“Tijdens de race kreeg de #218 GHC Racing een straf die het team niet had moeten krijgen”, legt de wedstrijdleider ‘Berni’ Delvenne, uit. “Na intens overleg hebben we dan beslist om de beide teams de 100 punten van de zege toe te kennen. Uiteraard zijn Les en Roskam als eerste het podium op gemogen, maar de vier rijders krijgen dus de 100 punten van de eerste plaats.” Dit was duidelijk het beste wat men kon doen om dat wat was fout gelopen, recht te zetten.   

De winnaar van Zolder en Magny-Cours, de #232 Néo Speed by Kimy Racing van Laurent Do, Thierry Le Leu, Massimo Petralia en Christophe Devis zat nog maar eens mee vooraan, maar miste net het eindpodium in Zandvoort! Het was inderdaad de #217 Méca Performance van Christophe Cagnina en Pierre-Manuel Brasseur die als derde over de meet kwam. Cagnina komt zo dichter op de #232 in de tussenstand van het kampioenschap.

Nog tien seconden verder vinden we de #230 Team 503 by Kimy Racing van Gaël Frère en François Jeukenne. Minder gelukkig was de #223 Kimy Racing van Régis Matot, Arnaud Matot en Alain Boveroux, die door problemen niet vooraan kon postvatten, wat maakte dat de #206 FSA 1 (Seeuws-De Wit-Agenais), mee tekenden voor de ereplaatsen, net als de #201 FloRacing (Pirlet-Maka), de #203 MCL Racing Team (De Maeyer-Kupper-De Maeyer), la #221 FloRacing (Borner-Herman) en de #212 Muppet Racing (Petit-Delvaux-Denis). In deze discipline is vooraan eindigen niet evident…

In de C1 Racing Cup, wordt nu alles in gereedheid gebracht voor de 24 Heures 2CV en C1 in Spa-Francorchamps. De verwachtingen voor de startgrid van de C1 Racing Cup en andere zal enorm zijn, dus op 26 oktober wordt het succes van deze formule nog maar eens in de verf gezet!

Persbericht C1 Racing Cup



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Circuit Internationaal op woensdag 18 september 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Benelux Open Races.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons