van der Horst

Berlijn: Mitch Evans snelste in laatste vrije training

Mitch Evans - Jaguar TCS Racing
Mitch Evans - Jaguar TCS Racing
De voorspelde regen was tot nog toe geen hoogvlieger in Berlijn. Deze ochtend was er een lichte bui die het circuit een beetje nat maakte, net genoeg om de tijden een goede tien seconden trager te maken en om soms de grip te doen verliezen. Uiteindelijk ging Mitch Evans het beste om met de omstandigheden, gezien de Jaguar-piloot de snelste tijd reed. De Kiwi bleef nipt voor op André Lotterer (Avalanche Andretti) en had ruim twee tienden voorsprong op Dan Ticktum (NIO 333). Stoffel Vandoorne (DS Penske) had meer moeite met de weersomstandigheden en eindigde met de achttiende tijd.
  • Prospeed Competition
Tijdens de eerste ronden werd het duidelijk dat de lichte regen toch invloed had. Vooral op de lange rechte stukken was de regenspray zeer goed zichtbaar, al werd de training al snel stil gelegd. René Rast kwam nog maar net de pitstraat uit, toen de McLaren stil viel in zijn openingsronde. Uiteindelijk werd de Duitser weg geduwd en kon de sessie weer verder gezet worden.

Nico Müller - ABT CUPRA Formula E Team
Nico Müller - ABT CUPRA Formula E Team
Vanaf dan werd de spray al maar minder, maar velen zochten nog naar de juiste grip. Zo verloor Dan Ticktum (NIO 333) bijna de controle in de laatste bocht, al kwam hij er zonder kleerscheuren van af. Wel opvallend was dat ABT Cupra zich goed voelde op een iets natter wegdek. Voor het eerst sinds begin dit seizoen waren zowel Nico Müller als Robin Frijns in de top tien te vinden. McLaren daarentegen heeft nog veel goed te maken. Ondertussen is de regen wel wat intenser geworden en dat op een goed anderhalf uur van de kwalificaties. Hiermee zullen we zien wat de wagens en vooral de banden waard zijn op een zeer nat wegdek. Om 10:40 uur gaat deze van start.

Foto's: Thomas Smets



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Formule E op zondag 23 april 2023 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Berlijn 2.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons