van der Horst

BMA Autosport en Loix willen revanche in eigen streek

Freddy Loix - Skoda Fabia S2000
Freddy Loix - Skoda Fabia S2000
De Rally van Haspengouw, de traditionele openingswedstrijd van het nationaal rallyseizoen in België, bleef helaas beperkt tot een handvol klassementsproeven voor BMA-Autosport, het team dat waakt over de Skoda Fabia Super 2000 van de Kampioenen van België Freddy Loix en Johan Gitsels. Blijkbaar kon Loix verder, maar het risico op grotere schade was te groot en de Spa Rally te kortbij.
Alles begon nochtans goed voor het duo met startnummer #1, want op de tweede proef, Zepperen 1, klokte Freddy de snelste tijd, goed voor de leidersplaats in de wedstrijd. Met een comfortabele voorsprong van 35"2 stond de piloot van de Fabia S2000 aan de leiding na de derde proef.

« Het vervolg was problematisch, want de wagen kende een technisch probleem, vertelt Bernard Munster, de verantwoordelijke van BMA-Autosport.
"Freddy slaagde erin de wagen terug naar de service te brengen, waar hij ons op de hoogte bracht van de situatie. Na een check-up door onze ingenieurs, beslisten we de strijd te staken. De Spa Rally, de tweede manche van het kampioenschap, staat binnen twee weken al op het programma. Het was niet verstandig om het risico op grotere schade te nemen. Dit is natuurlijk niet het gedroomde seizoensbegin, maar met nog acht manches te rijden, is het Kampioenschap van België nog lang. We zijn net begonnen. Laten we zeggen dat we onze joker al gebruikt hebben. Voor ons begint het kampioenschap in Spa... »

Om die tweede confrontatie zo goed mogelijk voor te bereiden, zullen Freddy Loix, Johan Gitsels en team BMA-Autosport een goede testsessie afwerken.
«In Spa is het bij ons en... voor ons!,» zweren ze bij het team uit Petit-Rechain, in de buurt van Verviers. De afspraak is gemaakt...

Foto: Vincent Wouters



Dit artikel werd gepubliceerd door DSP VOF in Belgian Rally Championship op dinsdag 3 maart 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally van Haspengouw.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons