BMW M235i Racing Cup: Gemengde gevoelens bij Niels Lagrange
“Ik ben tevreden over mijn prestaties, maar niet met de vierde plaats in het eindklassement,” steekt een ontgoochelde Niels Lagrange van wal. “Na vijf races stonden we mooi tweede met een overwinning en drie tweede plaatsen. De pech die we kenden in Zandvoort had ons schrapresultaat moeten worden terwijl we tijdens de 24 Hours of Zolder het verschil moesten maken. Maar dat is dus dramatisch afgelopen en ipv een dubbele puntenoogst, scoorden we 0 punten na een crash van een externe piloot die ons kwam versterken. Gedane zaken nemen geen keer en we sloten het seizoen af met een nieuwe podiumplaats. We hadden vice kampioen moeten worden. De wagen van de 24 Hours of Zolder was total loss en we kregen via VR Racing een wagen aangeboden van JJ Motorsport. Voor mij was die perfect en ik lukte een twee chrono tijdens de kwalificatie. John vond moeilijker zijn draai inzake de afstelling en was ondanks een kanonstart iets trager onderweg dan de koplopers. Ik kon het ritme wel aan, maar het gat was geslagen en we verloren ook extra tijd tijdens het wisselen van een wiel in de pitlane. Meer dan een derde plaats zat er niet in, maar met een vijfde podiumplaats konden we leven”.
Niels Lagrange, de man die in 2010 nog de pannen van het dak reed in de Lamborghini LP560 GT3 met ondermeer drie poles op rij, is terug na enkele jaren die hij nodig had om zijn eigen bedrijf op te starten. Deze herstart in competitie heeft hij grotendeels te danken aan de komst van zijn nieuwe sponsor Chrisal die ondertussen ook reeds op de track van Circuit Zolder zijn kleuren heeft neer gepoot.
“Ik ben bijzonder blij met de steun van Chrisal die me in staat stelde om opnieuw mijn favoriete hobby te beoefenen. Gedelegeerd bestuurder van Chrisal, Corrie Gielen weet perfect waarmee hij bezig is en zal niet zomaar lukraak gaan sponsoren. Zo slaagde hij erin om tijdens de 24 Hours of Zolder een mooi contract inzake aircoreinigers binnen te halen. Dit smaakt naar meer voor volgend seizoen. Is het opnieuw in de BMW M235i Racing Cup, dan met veel plezier, maar dan zou ik graag het niveau naar omhoog zien krikken. Nu waren er drie tot vier wagens die de podia verdeelden. Een echte merkencup verdient meer animo en close racing. Ik heb me in ieder geval geamuseerd en de limieten van de auto afgetast. Liefst zou ik uiteraard een trapje hoger mikken op termijn, maar deze beslissing zal niet bij mij liggen”.
Deze beslissing zal uiteraard deels of geheel in handen liggen van Corrie Gielen van Chrisal.
Corrie Gielen: “We zijn nog maar net in de autosport gestapt en de balans is positief voor mij en mijn bedrijf dat veel producten omvat voor de automobielsector. Het inzetten van een wagen en de publiciteit op het circuit van Zolder zijn gescheiden van elkaar. Op sportief vlak moeten we de ambitie hebben om een tandje hoger te schakelen en indien nodig richting een snellere wagen of kampioenschap te kijken. We verdelen onze producten over gans de wereld, dus het hoeft niet noodzakelijk een Belgisch kampioenschap te zijn. Wel eentje dat onze thuisbasis Zolder passeert. We gaan nu ons huiswerk maken en tegen het einde van het jaar moeten we onze ambitie kunnen finaliseren.”
Foto's: Marnik Mouchaers - Chrisal
Tweet